„Jedná se o přelomový krok v historii našeho ligového fotbalu. Celý kontrakt svojí hodnotou i délkou nemá v našich podmínkách obdoby a jsem strašně rád, že nám Fortuna pomůže se zvyšováním kvality fotbalu jako produktu pro fanoušky,“ těší předsedu Ligové fotbalové asociace Dušana Svobodu.

Partnerství s Fortunou bude platné minimálně nejbližší čtyři roky a do fotbalu přinese rekordní finanční prostředky.

„Detaily smlouvy nemůžeme zveřejnit, ale samozřejmě do fotbalu dáme více peněz než předchozí titulární partneři. A nejen proto, že sezona potrvá déle,“ přiznává David Vaněk, generální ředitel sázkové kanceláře Fortuna.

Tři partneři za poslední čtyři roky 

Dlouhých sedmnáct let, od roku 1997 do 2014, platilo spojení fotbalu s pivovarem Gambrinus. V následujících letech si museli fanoušci neustále zvykat na nové názvy. Dva roky po konci plzeňského pivovaru chodili na Synot ligu, pouze rok na ePojisteni.cz ligu a opět jen jednu sezonu na HET ligu.

„Jsem přesvědčen, že startujeme novou etapu nejvyšších fotbalových soutěží. Společně s Fortunou chystáme pro fanoušky několik zajímavých projektů, které jim zatraktivní nejen návštěvu ligových stadionů,“ těší Svobodu.

Fortuna nebude partnerem pouze nejvyšší soutěže, ale celého českého fotbalu. Její logo bylo dříve k vidění na dresech některých klubů, včetně obou pražských „S“. Teď bude podpora celoplošná.

„Přinášíme stabilitu. Asociace už ví, s jakými prostředky může počítat,“ vysvětluje šéf Fortuny.

Největší pozornost ale bude pochopitelně poutat první liga.

„Ligový fotbal v posledních letech zaznamenal citelný progres. Zvyšuje se návštěvnost, kluby se prosazují v Evropě, zlepšuje se infrastruktura, majitelé investují do zázemí i do kvality prvních mužstev, budují se mládežnické akademie. Těšíme se na to, jak se bude liga v příštích letech pod hlavičkou Fortuny dále posouvat a že se na zvyšování reputace, atraktivity i sportovní úrovně budeme podílet,“ dodal David Vaněk.

Nové logo rozpoutá vášnivé debaty

Představení Fortuny jako hlavního sponzora fotbalové ligy. Na snímku Pavel Šmejkal.S každým nástupem nového titulárního partnera se měnilo logo nejvyšší soutěže a i celková prezentace. Fortuna přichází samozřejmě se svým logem.

A fanoušci teď kdekoliv ve spojitosti s 1. ligou uvidí nové logo, dvě tečky značící skóre na jasně žlutém podkladu.

„Logo bude vzbuzovat určité emoce. Věřím, že v budoucnu to fanoušci ocení,“ míní Dušan Svoboda.

„Asi bude logo šokující v tom, jak je jednoduché. Měli jsme asi patnáct návrhů od různých agentur,“ doplňuje jej generální ředitel Fortuny.

„Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se vizuálně odliší. Hned od začátku jsme hledali jednoduchý a vtipný symbol, který je ve fotbalovém prostředí všude kolem nás, ale přitom ho nikdo ještě nepoužívá,“ vysvětluje Pavel Šmejkal ze společnosti Intoit, která má novou identitu spojení Fortuny s fotbalem na starosti.

Nový partner, nové logo, nový hrací systém nejvyšší soutěže. Vypadá to, že fanoušci mají o několik dalších důvodů k těšení se na nový ročník. Teď ještě aby byly nezapomenutelné i výkony přímo na hřišti.