
Phaeton byl ručně montovaný a jezdil na stejné platformě, jako Bentley Continetnal Flying Spur. Z toho důvodu bylo také velmi drahé, s volitelnou výbavou i přes 4 milióny korun.
Zdroj: Volkswagen
Úspěch Mercedesu třídy A byl pro Audi podnětem k výrobě modelu A2. A vzalo to hezky od podlahy. Celohliníkové auto s aerodynamickými tvary bylo rozhodně revolučním počinem, ovšem bylo také děsivé drahé. U nás stálo i přes 700 tisíc Kč.
Zdroj: Audi
Za takové peníze však Audi A2 nenabízí nic, co by nedokázal Volkswagen Polo. Tedy kromě toho, že bylo velmi lehké. Hliníkové Audi A2 bylo o 40 procent nižší, než srovnatelné vozy vyrobené za použití oceli.
Zdroj: Audi
Rolls-Royce Camargue vznikl jako reakce na nutnost pozvednout image značky v očích mladší klientely. Proto Britové najali Pininfarinu, aby se zhostil designu a nutno říct, že tento Camargue se mu vůbec nepovedl.
Zdroj: Rolls-Royce
K tomu připočtěte podvozek Silver Shadow a je jasné, že jízdní vlastnosti měly k dokonalosti podobně daleko, jako design. I přesto Rolls-Royce požadoval za Camargue obrovské peníze – šlo o nejdražší automobil na světě. Proto za 11 let vzniklo jen 531 kusů
Zdroj: Rolls-Royce
Když chcete dohánět prémiovou konkurenci, musíte mít také prémiové „náboje“. Jaguar X-Type, který měl zatápět BMW řady 3 či Mercedesu třídy C však nebyl ničím jiným, než převlečeným Fordem Mondeo.
Zdroj: Jaguar
Jediné, v čem se X-Type svým konkurentům vyrovnal, byla cena. Mizerná kvalita, slabé výkony a zastaralá technologie byly hlavní příčinnou, proč zákazníci X-Type nepřijali.
Zdroj: Jaguar
Postavit rodinné auto na podvozku vládní limuzíny byl v principu skvělý nápad, jenže Mercedes to úplně nedomyslel. Auto bylo moc drahé a hlavně nepraktické – zejména v 7místné verzi.
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes spoustu mušek v průběhu výrobního cyklu vychytal, ale pošramocená pověst už davy nepřitáhla. A to navzdory tomu, že třída R byla jízdně mimořádně povedené auto.
Zdroj: Mercedes-Benz
Nissan Murano si i přes americké zaměření našel v Evropě dostatečný počet zákazníků.
Zdroj: Nissan
S otevřeným provedením středně velkého SUV se však Nissan přepočítal. Nápad to byl bezesporu zajímavý, ale také zcela zbytečný. A očividně to věděli všichni kromě výrobce.
Zdroj: Nissan
Zdá se, že Opel má na modely se stahovací střechou smůlu. Na podvozku Astry postavená Cascada také díru do Evropy neudělala, stejně jako druhá generace Tigry a GT.
Zdroj: Opel
Přitom Cascada rozhodně patřila mezi nejiterativnější kabriolety na trhu.
Zdroj: Opel
Opel GT měl v portfoliu německé automobilky nahradit Speedster, který byl v podstatě přebrandovaným lotusem. Těžko říct, co si Opel myslel, když do Evropy z USA přivezl těžkopádný roadster, který asi ani v USA příliš neprodával.
Zdroj: Opel
Důvodem byla nepraktičnost, stísněnost interiéru a nepříliš funkční podvozek. Opel GT rozhodně nebyl ani bůhvíjakým sportovcem, protože jeho řízení bylo zcela mrtvé. Ani ryba ani rak.
Zdroj: Opel
V době, kdy automobilovým světem hýbala vlna oplastovaných zvýšených kombíků, se Peugeot rozhodl, že so také přihřeje polívčičku.
Zdroj: Peugeot
Ovšem vsadil na kombi provedení roztomilé 207, což úplně s náturou drsně vypadajícího vozu nejde dohromady. Peugeot 207 SW Outdoor nenabídl ani pohon 4x4, ani zvýšený podvozek. Tohle auto vůbec nemělo vzniknout.
Zdroj: Peugeot
V případě Peugeotu 1007 Francouzi opětovně prokázali, že mají cit pro netradiční věci. Použit posuvné dveře u vozu segmentu B je dodnes věc nevídaná. Ale současně ukázali, že dost často nadějný koncept neodmyslí.
Zdroj: Peugeot
Elektricky ovládané posuvné dveře byly velmi drahé na výrobu a na servis, navíc nikdy nepatřily mezi nejspolehlivějších. Celkově byl 1007 drahým vozem, základní 1,4 nás stála 379 tisíc Kč. Za takovou cenu se zákazníci už dívali po jiných značkách.
Zdroj: Peugeot
Pontiac Aztek je právem řazen mezi nejošklivější automobily. Původně avantgardní koncept sportovně rekreačního vozu měl být navržen pro extrémní životní styl generace X, ovšem tak nějak selhal ve všech směrech.
Zdroj: Pontiac
Aztek je nejhorším příkladem toho, když o designu rozhoduje vícero lidí. On také vypadá, jako by jeho jednotlivé části vždy navrhoval někdo jiný. Navíc zpracování bylo mizerné a poháněl ho motor V6, který však byl naladěn na směšný výkon. Jasný propadák.
Zdroj: Pontiac
Volný překlad slova Avantime znamená předběhnout čas, což se Renaultu dokonale povedlo. Ve své době byl Avantime jediným takovým vozem a to bez ohledu na kategorie, či cenu.
Zdroj: Renault
Avantime ani po téměř 20 letech neztratil nic ze své přitažlivosti a dnes se řadí k velmi vyhledávaným vozům. Velká škoda, že v době jeho uvedení byl na zákazníky příliš a trh ho nepřijal. Důvodem byla také cenovka 1,5 milionu za vrcholnou verzi 3,0 V6.
Zdroj: Renault
Druhým modem, který se Francouzům nepovedl tak, jak čekali, byl Vel Satis. Počátkem 21. století byla až příliš avantgardní.
Zdroj: Renault
Nepomohly mu ani na tu dobu špičkové technologie, které jste našli pouze u daleko luxusnějších značek, kde jste za ně museli připlácet. Vel Satis je měl v základu. Také Vel Satis stál okolo 1,5 milionu Kč, což se mnohým zájemcům zdálo příliš.
Zdroj: Renault
Škoda Roomster bylo vynikající rodinné auto, které se například u nás prodávalo velmi slušně. Bohužel to nebyl případ také zbytku evropských trhů a na vině byl asymetrický design, který mezi líbivé zrovna nespadá.
Zdroj: Škoda
Je škoda, že při nákupu nového vozu nemají poradní právo také děti, protože onen podivně vypadající design byl de facto největší předností modelu Roomster. Na to ovšem dokázal přijít pouze člověk, který seděl vzadu a měřil okolo 120 cm…
Zdroj: Škoda
Společně s Bugatti Veyron je Volkswagen Phaeton tzv. dítětem Ferdinanda Piëcha. Phaeton byl fantastickým autem, skutečným rivalem třídy S, řady 7, Lexusu LS. Problém byl ten, že byl až příliš dobrý, moc se podobal sesterskému Audi A8.
Zdroj: Volkswagen