Motokola byla v různých obdobích velmi oblíbeným dopravním prostředkem. Toto je vůbec první český produkt tohoto druhu
Zdroj: Radek Pecák
Mopedům samozřejmě věnovaly i velké firmy. Toto ČZ 98
Zdroj: Radek Pecák
Zdroj: Radek Pecák
Značka Terra využívala motokola Eska
Zdroj: Radek Pecák
Ještě koncem dvacátých let byla chebská značka Premier největším výrobcem motorek u nás. Pak už dělal jen kola a motokola
Zdroj: Radek Pecák
Pomocný motor - X Systém Hartman vymysleli v Trutnově
Zdroj: Radek Pecák
Toto je detailní pohled na jednotku, kterou později úspěšněji prodávala společnost Fichtel&Sachs
Zdroj: Radek Pecák
Firma Es-ka nabízela vzhledově velmi podařená motokola
Zdroj: Radek Pecák
Firma Achilles z Horní POlice vyráběla motokola od roku 1931
Zdroj: Radek Pecák
Mopedy Stadion se vyráběly v Rakovníku od poloviny padesátých do poloviny šedesátých let
Zdroj: Radek Pecák
Posledním velkosériově vyráběným typem byl S 22
Zdroj: Radek Pecák
Ranou pro výrobce mopedů bylo zavedení povinnosti mít i na moped řidičák
Zdroj: Radek Pecák
Jawetta 551 Standard
Zdroj: Radek Pecák
Plechový kryt nohou u tohoto modelu byla příplatková výbava
Zdroj: Radek Pecák
Jawetta Sport byla určena na export
Zdroj: Radek Pecák
Babetta 228 z roku 1971
Zdroj: Radek Pecák
Amatérsky vyrobené letecké motokolo
Zdroj: Radek Pecák
Pohyb zajišťovala tlačná vrtule
Zdroj: Radek Pecák
Firma Bodeček chtěla uspět v prvním desetiletí nového tisíciletí s koly poháněnými motory ze zemědělské techniky
Zdroj: Radek Pecák
Síla motoru se třením přenášela na zadní kolo
Zdroj: Radek Pecák
Muzeum sídlí v bývalém zámeckém špýcharu u zámku Nové Hrady
Zdroj: Radek Pecák
Značka Loped vymyslela unikátní převodovku
Zdroj: Radek Pecák
Tato motokola se vyráběla v malých sériích
Zdroj: Radek Pecák
Pobočný závod ČZ Strakonice v Blatné vyráběl v devadesátých letech motokolo Orion
Zdroj: Radek Pecák
V podobné době chtěl prorazit na trhu model Pioneer s motorem, který pro změnu roztáčel přední kolo
Zdroj: Radek Pecák