Galerie: Chléb

Zatímco v době koronavirových lockdownů nakupovali Češi převážně balený chléb v supermarketech, nyní si jej chtějí opět více vychutnat. Roste proto zájem o nejrůznější speciály. Od běžného chleba se liší jak složením, tak i třeba i zajímavým tvarem… Podíl těchto specialit na celkovém prodeji chleba podle tuzemských pekařů už dosahuje jedné třetiny.  Na módní vlně se tak nyní vezou chleby obohacené třeba o ořechy anebo o různé olejniny, kupříkladu chia semínka. Zatímco v dobách vlády komunistů lidé v obchodech mohli koupit jen tři, čtyři druhy chleba, obvykle o vyšší hmotnosti, dnes si v obchodech mohou vybrat z několika desítek druhů výrobků nejrůznějšího složení, váhy i způsobu balení. Módním trendem jsou nově speciální chleby vhodné ke grilování, které mívají nižší obsah cukru, ale obsahují naopak více bílkovin. Větší zájem zákazníků o kvalitní chleba potvrzuje i to, že prodej pečiva rozpékaného z mraženého polotovaru již neroste. Pokud budou zákazníci nadále chtít kupovat kvalitní chleba a pečivo, zřejmě jim nezbude nic jiného než si za ně připlatit.