Deník
1/22 Počet mutlimédií zpět do galerie
Všechny fotky v galerii ×
×
REKLAMA
Stíhačku MIG-23 UB mají nově v Air Parku Zruč.
Popis

Stíhačku MIG-23 UB mají nově v Air Parku Zruč.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Tato verze má dvoumístnou kabinu a sloužila pro výcvik pilotů, nicméně po vyzbrojení byla plně bojeschopným letounem.
Popis

Tato verze má dvoumístnou kabinu a sloužila pro výcvik pilotů, nicméně po vyzbrojení byla plně bojeschopným letounem.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

V muzeu Air Park Zruč se jedná o 114. exponát. Po osazení křídly a směrovými kormidly dostane stroj nový nátěr.
Popis

V muzeu Air Park Zruč se jedná o 114. exponát. Po osazení křídly a směrovými kormidly dostane stroj nový nátěr.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Jedná se o stroj z armády NDR, který Miloš Tarantík objevil a zakoupil u sběratele v Holandsku.
Popis

Jedná se o stroj z armády NDR, který Miloš Tarantík objevil a zakoupil u sběratele v Holandsku.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Karel Tarantík u přídě letadla, kam se musí osadit kužel radaru.
Popis

Karel Tarantík u přídě letadla, kam se musí osadit kužel radaru.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

MIG-23 je sovětský proudový stíhací letoun vyráběný v letech 1970-1985.
Popis

MIG-23 je sovětský proudový stíhací letoun vyráběný v letech 1970-1985.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

MiG-23 byl navržen jako hornoplošník s měnitelnou geometrií křídla.
Popis

MiG-23 byl navržen jako hornoplošník s měnitelnou geometrií křídla.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Křídlo může být nastaveno do tří poloh: 16°, 45° a 72°.
Popis

Křídlo může být nastaveno do tří poloh: 16°, 45° a 72°.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Použití křídla s měnitelnou geometrií znamenalo vynikající letové vlastnosti při vysokých rychlostech a snadnou ovladatelnost při nízkých rychlostech.
Popis

Použití křídla s měnitelnou geometrií znamenalo vynikající letové vlastnosti při vysokých rychlostech a snadnou ovladatelnost při nízkých rychlostech.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Pod trupem je stabilizační kýl, který je při pobytu letadla na zemi sklopený na pravou stranu pod úhlem 95°.
Popis

Pod trupem je stabilizační kýl, který je při pobytu letadla na zemi sklopený na pravou stranu pod úhlem 95°.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Podvozek je uzpůsoben ke startu z nezpevněných a neupravených drah.
Popis

Podvozek je uzpůsoben ke startu z nezpevněných a neupravených drah.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Dvoumístná verze MiG-23UB byla vyráběna v Irkutsku.
Popis

Dvoumístná verze MiG-23UB byla vyráběna v Irkutsku.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

MiG-23 znamenal radikální odklon od předešlých návrhů konstrukční kanceláře MiG.
Popis

MiG-23 znamenal radikální odklon od předešlých návrhů konstrukční kanceláře MiG.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Namísto charakteristického nasávacího otvoru v  ose letadla byly zvoleny boční nasávací otvory.
Popis

Namísto charakteristického nasávacího otvoru v ose letadla byly zvoleny boční nasávací otvory.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

To uvolnilo místo pro instalaci rozměrného radaru Safír-23 na přídi trupu.
Popis

To uvolnilo místo pro instalaci rozměrného radaru Safír-23 na přídi trupu.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

MIGy-23 byly i ve výzbroji ČSLA v Československu.
Popis

MIGy-23 byly i ve výzbroji ČSLA v Československu.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Dva cvičné MIGy-23 AČR havarovaly u obce Herálec na prakticky shodném místě. První v roce 1996 a druhý 1998. Ostatní stroje MIG-23 armáda vyřadila v roce 1998.
Popis

Dva cvičné MIGy-23 AČR havarovaly u obce Herálec na prakticky shodném místě. První v roce 1996 a druhý 1998. Ostatní stroje MIG-23 armáda vyřadila v roce 1998.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Tento kus je původem z armády bývalé NDR (Německá demokratická republika).
Popis

Tento kus je původem z armády bývalé NDR (Německá demokratická republika).

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Celkem bylo vyrobeno 5 047 strojů, z toho 4 278 jednomístných  a 768 ks dvoumístných což je i tato verze.
Popis

Celkem bylo vyrobeno 5 047 strojů, z toho 4 278 jednomístných a 768 ks dvoumístných což je i tato verze.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

MIGy-23 dosahovaly maximální rychlosti ve výšce 12000 m přes 2400 km/hod
Popis

MIGy-23 dosahovaly maximální rychlosti ve výšce 12000 m přes 2400 km/hod

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

MIG-23 v jednomístné bojové verzi s výzbrojí palubních i přídavných zbraní už v Air Parku Zruč mají.
Popis

MIG-23 v jednomístné bojové verzi s výzbrojí palubních i přídavných zbraní už v Air Parku Zruč mají.

Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ

Doporučujeme vám
předchozí fotka následující fotka
Stíhačku MIG-23 UB mají nově v Air Parku Zruč.
Tato verze má dvoumístnou kabinu a sloužila pro výcvik pilotů, nicméně po vyzbrojení byla plně bojeschopným letounem.
V muzeu Air Park Zruč se jedná o 114. exponát. Po osazení křídly a směrovými kormidly dostane stroj nový nátěr.
Jedná se o stroj z armády NDR, který Miloš Tarantík objevil a zakoupil u sběratele v Holandsku.
Karel Tarantík u přídě letadla, kam se musí osadit kužel radaru.
MIG-23 je sovětský proudový stíhací letoun vyráběný v letech 1970-1985.
MiG-23 byl navržen jako hornoplošník s měnitelnou geometrií křídla.
Křídlo může být nastaveno do tří poloh: 16°, 45° a 72°.
Použití křídla s měnitelnou geometrií znamenalo vynikající letové vlastnosti při vysokých rychlostech a snadnou ovladatelnost při nízkých rychlostech.
Pod trupem je stabilizační kýl, který je při pobytu letadla na zemi sklopený na pravou stranu pod úhlem 95°.
Podvozek je uzpůsoben ke startu z nezpevněných a neupravených drah.
Dvoumístná verze MiG-23UB byla vyráběna v Irkutsku.
MiG-23 znamenal radikální odklon od předešlých návrhů konstrukční kanceláře MiG.
Namísto charakteristického nasávacího otvoru v  ose letadla byly zvoleny boční nasávací otvory.
To uvolnilo místo pro instalaci rozměrného radaru Safír-23 na přídi trupu.
MIGy-23 byly i ve výzbroji ČSLA v Československu.
Dva cvičné MIGy-23 AČR havarovaly u obce Herálec na prakticky shodném místě. První v roce 1996 a druhý 1998. Ostatní stroje MIG-23 armáda vyřadila v roce 1998.
Tento kus je původem z armády bývalé NDR (Německá demokratická republika).
Celkem bylo vyrobeno 5 047 strojů, z toho 4 278 jednomístných  a 768 ks dvoumístných což je i tato verze.
MIGy-23 dosahovaly maximální rychlosti ve výšce 12000 m přes 2400 km/hod
MIG-23 v jednomístné bojové verzi s výzbrojí palubních i přídavných zbraní už v Air Parku Zruč mají.