Galerie: Hodnocení českých ojetých vozů podle statistiky TÜV Report

Nejnovější generace Škody Superb nezískala na německých kontrolách moc skvělé vysvědčení Nejstarší hodnocené Citroëny C1 mívají problémy hlavně s brzdami a osvětlením U těch ve stáří od 6 do 9 let pak zůstává stejný typ závad U nejmladších exemplářů je špatně hodnocena i výfuková soustava Hyundai i30 patří k nejhůře hodnoceným autům s českým původem. Desetileté exempláře mají problémy s díly zavěšení i řízení i brzdami Vozy ve stáří 8-9 let pak mají v nepořádku i světla a uniká  z nich olej Teprve v poslední generaci se zlepšila odolnost podvozkových dílů a řízení, v lepším stavu je brzdové vedení a motory ztrácejí méně oleje. Přetrvává jen horší účinnost brzd a problémy se světly Hyundai ix20 ve stáří kolem 6-7 let mívá problémy s funkcí brzd a řízením U mladších exemplářů pak je dobré si dát pozor na díly odpružení, světla a účinnost brzd. Střední SUV vyráběné v Nošovicích se nejprve jmenovalo Tucson, pak ix35 a nyní opět Tucson.  Nejstarší Tucsony laborují se zavěšením, řízením, brzdami a výfukovou soustavou U šesti až devítiletých vozů ix35 přetrvává poruchovost řízení a brzdové soustavy Totéž se dá říci o čtyř až pětiletých kusech Současně vyráběné Tucsony pak mají problémy se zavěšením a účinností brzd Peugeot nebyl (vzhledem k nízkému počtu kontrolovaných vozů hodnocen ve stáří čtyři až pět let Jinak ale všechny ročníky mají problematické brzdové vedení, výfuky a světla Naopak velmi odolné jsou díly zavěšení, odpružení, řízení a motor ani převodovka neztrácejí olej Škoda Citigo vlastně ani do tohoto přehledu nepatří, protože se vyrábí v Bratislavě. Jedná se však o velmi spolehlivé auto, které má pouze ve stáří od dvou do pěti let problémy se světly a naopak od čtyř do sedmi let poruchové brzdy Nejstarší hodnocené fabie spadají již do druhé generace. Ty staré 8 - 11 let nemají často v pořádku odpružení, brzdy a výfuky. Fabie II po faceliftu také ztrácejí olej a často nesvítí dobře. Naopak se zlepšilo odpružení. Fabie III naopak patří k nejspolehlivějším škodovkám. Technici nacházejí pouze poruchy na brzdovém vedení. Vysvědčení v případě octavie je k dispozici pouze pro 2. a 3. řadu. Nejstarší mají obvykle problémy s odpružením a rovněž s únikem oleje U "trojkové" se vylepšily brzdy a výfuková soustava, zůstaly problémy s odpružením a ztrátami olejlových náplní Velmi odolné je u všech generací octavií řízení, celkem se lze spolehnout také na díly zavěšení a trvanlivost výfuku Škody Rapid byly hodnoceny pouze ve stáří od 2-3 a 4-5 let. Ty ze starší kategorie můžou mít v nepořádku odpružení, osvětlení, brzdové vedení, výfuky a navíc ztrácejí olej. Naopak u těch mladších technici nacházeli vlastně jen poruchy brzdového vedení Škody Roomster mají prakticky v každém věku problémy s brzdovým vedením a ztrátami oleje. Nepříliš kvalitní jsou také světla, výfuky (s výjimkou nejmladších exemplářů) a funkce brzd. Vlajková loď automobilky nebyla hodnocena pouze v nejstarší kategorii 10-11 let. Pozor je třeba si dát na stav odpružení a brzdové soustavy V nové generaci už je zcela bez problémů třeba řízení a zavěšení kol, také výfuky a světla. Brzdové vedení se naopak zhoršilo Škoda Yeti byla hodnocena ve čtyř kategoriích (s výjimkou té nejstarší). Všechny ročníky trpěly na ztráty oleje. Horší bývá i stav brzdového vedení Toyoty Aygo jsou v Německu hojně zastoupeny. Nejstarší kusy mají problematické brzdy a světla U mladších kusů stejné problémy přetrvávají. Nejnovější exempláře přestaly mít úplně problémy s výfuky a ztrátami oleje, o něco se zlepšil stav a účinnost brzd