Zdroj: MHMP
Zdroj: MHMP
Jestliže vede cyklostezka podél řady parkovacích míst, může vzniknout kolize s dveřmi. Pozor tedy musí dát jak cyklista, tak i vystupující motoristé
Zdroj: MHMP
Na úzké silnice má přednost ten, kdo jede vpředu. Ať jde o cyklistu nebo auto. Motorista může kola legálně předjíždět pouze tehdy, když boční odstup dosáhne alespoň metr a půl
Zdroj: MHMP
Na křižovatce platí pro cyklisty i motoristy stejná pravidla. Tedy třeba přednost zprava. Řidič aut by se před odbočením zprava měli vždy ujistit, že vedle nich není cyklista, který v danou chvíli jede rovně.
Zdroj: MHMP
Cyklisté jsou povinni využívat cyklopruh, kde je. Pokud náhle skončí, mají mu řidiči dát možnost vjet do běžného jízdního pruhu.
Zdroj: MHMP
Na kruhovém objezdu musí motorista, který chce tento typ křižovatky opustit, dát přednost cyklistovi, který chce ještě dále kroužit. Je samozřejmě povinné dávat znamení o změně směru jízdy.
Zdroj: MHMP
V koloně můžou cyklisté předjíždět zleva i zprava. Pokud auta stojí, má cyklista právo objet auta zleva či zprava. Bezpečnější je však zvolit pouze jednu stranu. Cyklisté se tak neztratí řidičům z dohledu.
Zdroj: MHMP
Cyklisté mají využívat vyhrazený obdélník před semaforem. Jsou tak lépe viditelní, než kdyby stáli po straně auta. Motoristé by do tohoto prostoru při zastavování na červenou neměli vjíždět.
Zdroj: MHMP
Na přechodu pro chodce jsou cyklisté povinni sesednout z kola. Jedinou výjimkou jsou místa s vyhrazeným cyklopřejezdem. Cyklista tam nemá, na rozdíl od chodců na přechodu, právo absolutní přednosti
Zdroj: MHMP
Poslední bod se již aut netýká. Občas je ale i motorista cyklistou a cyklista chodcem. Na vyhrazené stezce pro chodce a cyklisty by se proto oba měli držet na straně a nechat prostor jiným
Zdroj: MHMP