Zdroj: Jiří Steiger
Kdekoliv jinde by podobně pečlivě udržovaný Buick Eight stál spíš někde v muzeu, na Kubě ale každý den od rána do večera vozí turisty po centru Havany.
Zdroj: Jiří Steiger
Vyleštěné kabriolety čekají na své zákazníky na projížďku kolem moře.
Zdroj: Jiří Steiger
Tento Ford Fairlane třetí generace se stihl dostat na Kubu jen tak tak – začal se vyrábět až v roce 1960. Dnes se v Evropě v dobrém stavu prodává okolo 20 000 Dolarů, což se ovšem kousku na fotografii netýká…
Zdroj: Jiří Steiger
Zrovna na venkově bychom takový krásně udržovaný kousek (Chevrolet Deluxe) nečekali.
Zdroj: Jiří Steiger
V provozu jsou stále někdy i bezmála sto let staré kousky.
Zdroj: Jiří Steiger
Jak by se revolucionáři Che Guevarovi líbilo, že největším symbolem Kuby se staly Americká auta…?
Zdroj: Jiří Steiger
I když to tak nevypadá, motor tam skutečně je - jen místo původního osmiválce se někde v útrobách skrývá malý vznětový čtyřválec, většinou prý z nějaké vysloužilé Asijské dodávky.
Zdroj: Jiří Steiger
Americkým bourákem k věčnému socialismu!
Zdroj: Jiří Steiger
Kvůli své kapacitě až 12 cestujících jsou na Kubě oblíbené také kombíky, často vzniklé i přestavbou z původních sedanů.
Zdroj: Jiří Steiger
Do tohoto Hudsonu se nás na dvě hodiny dlouhou cestu vměstnalo i s řidičem devět.
Zdroj: Jiří Steiger
Výjimka potvrzující pravidlo – nějakou náhodou se na Kubu zatoulal i Jaguar Mk2. Jinak mezi „předrevolučními“ vozy Evropské modely skoro nenajdete…
Zdroj: Jiří Steiger
...jednou z mála dalších výjimek je tento Renault 4CV
Zdroj: Jiří Steiger
Chevrolet Fleetline na pozadí typických Kubánských pozadí.
Zdroj: Jiří Steiger
Setkání na legendární Havanské promenádě Malecón – Mexický, Americký a novodobý Čínský vůz.
Zdroj: Jiří Steiger
Původ tohoto vozu už asi jen tak někdo nezjistí.
Zdroj: Jiří Steiger
Technický stav Kubánských automobilů se krásně doplňuje se zchátralostí většiny Havanských ulic.
Zdroj: Jiří Steiger
„Kde jsou moje kola…???“
Zdroj: Jiří Steiger
Střet dvou světů.
Zdroj: Jiří Steiger
Vrchol kutilství Kubánských automechaniků: Fiat 126 ve verzi „long“.
Zdroj: Jiří Steiger
Pro svoji robustnost jsou na Kubě často k vidění také Ruské Moskviče, ať už i u nás dobře známé modely 2140…
Zdroj: Jiří Steiger
...tak i novější Aleka, kterých se k nám dovezlo minimum.
Zdroj: Jiří Steiger
Místo věrného psa spí na zápraží neméně věrný Polský maluch…
Zdroj: Jiří Steiger
...motorky jejich majitelé často parkují přímo v obýváku.
Zdroj: Jiří Steiger
Dálnice na Kubánský způsob - povrch sice ještě horší i než na starých částech D1, zato kolony zde vážně nehrozí.
Zdroj: Jiří Steiger
Kromě běžných autobusů přepravují turisty i podobné stroje, i takové jsou ale pořád luxusem…
Zdroj: Jiří Steiger
...oproti „autobusům“ určeným pro místní, které mají téměř vždy podobu nástavby na korbě běžného náklaďáku.
Zdroj: Jiří Steiger
Nejrozšířenějším českým automobilem je na Kubě jednoznačně původní Octavia.
Zdroj: Jiří Steiger
Potkali jsme i jednu Škodu 100, zatímco pozdější modely 105-130 vůbec. Na Kubu se asi ani nedovážely, a to možná kvůli známým problémům s chlazením, které by se na horké Kubě ještě zvýraznily. Viděli jsme ale pár novodobých octavií a fabií první generace.
Zdroj: Jiří Steiger
Zdaleka nejvíc jsme ale na Kubě zastoupeni mezi motorkami – snad polovina všech strojů jsou Jawy od „kývačky“ až po modely 350/640, a to často i s originální „sajdkárou“, nebo po přestavbě na „rikšu“.
Zdroj: Jiří Steiger
Vcelku často jsme potkávali také u nás dnes už skoro zapomenutou Babettu.
Zdroj: Jiří Steiger
Traktor na Kubánský způsob.
Zdroj: Jiří Steiger
Hádanka na závěr – pozná někdo, co za bizarní vůz je na fotografiích…?
Zdroj: Jiří Steiger