Pro názornost: Původní a modernizované provedení.
Zdroj: Radek Pecák
Škoda 1203 v provedení pohřebního vozu.
Zdroj: Petr Šimůnek
Škoda 1203.
Zdroj: Škoda
Našli jsme i jednu osobní dodávku Škoda 1203
Zdroj: Radek Pecak
Jeden z prototypů ještě z padesátých let.
Zdroj: Archiv
Nakonec se ale vyráběl vůz s hranatější karoserií. Ta měla délku 452 centimetrů.
Zdroj: Archiv
Na výšku měřila 190 centimetrů.
Zdroj: Archiv
Jednalo se o vůz s klasickou koncepcí pohonu – tedy s motorem vpředu a poháněnými zadními koly.
Zdroj: Archiv
Výroba oficiálně začala 5. června 1968.
Zdroj: Archiv
Na oficiálních prospektech se nový vůz prezentoval i ve společnosti letadel.
Zdroj: Archiv
Hodně vozů se do dnešních dnů dochovalo ve venkovských hasičských zbrojnicích.
Zdroj: Radek Pecák
Interiér je skutečně prostinký.
Zdroj: Radek Pecák
Palubní deska byla identická s tou ze Škody 1000.
Zdroj: Radek Pecák
Motor byl umístěný mezi předními sedadly pod odklopitelným krytem. Původně měl zdvihový objem válců 1221 cm3 a výkon 49 koní.
Zdroj: Radek Pecák
V prvních letech výroby se používaly tyto vystouplé kliky.
Zdroj: Radek Pecák
Tyto vozy lze poznat rovněž podle hliníkových lamel v masce chladiče a loga uprostřed přídě.
Zdroj: Radek Pecák
Nakonec v období trnavské výrobní éry logo Škody zcela zmizelo.
Zdroj: Radek Pecák
Škoda 1203 se vyráběla v řadě provedení. Například jako valník.
Zdroj: Radek Pecák
Pak také jako pohřební automobil. Ten mohl mít redukovanou jedničku pro srovnání rychlosti jízdy s účastníky pohřebního průvodu a také třetí sedadlo v části určené pro rakve.
Zdroj: Radek Pecák
Nejvíce lidí má v paměti Škodu 1203 v sanitním provedení.
Zdroj: Radek Pecák
Dnešní sanitky jsou mnohem lépe vybavené.
Zdroj: Radek Pecák
Škoda 1203.
Zdroj: Škoda
Škoda 1203.
Zdroj: Škoda
Škoda 1203.
Zdroj: Škoda
Škoda 1203.
Zdroj: Škoda
Škoda 1203.
Zdroj: Škoda
Škoda 1203.
Zdroj: Škoda
Varianta kemp je poměrně vzácná. Původně se dělala ve Vrchlabí pro potřeby rekreací odborářů.
Zdroj: Radek Pecák
Zdroj: Radek Pecák
Vnitřní vybavení bylo vyrobeno na míru.
Zdroj: Radek Pecák
Později se tento automobil vyráběl i na Slovensku.
Zdroj: Archiv
Měl i výklopný díl střechy.
Zdroj: Archiv
Prvenství mezi obytnými vozy československé výroby patřilo automobilu TAZ z Trnavy. V polovině 70. let Slováci přestavěli Škodu 1203 z roku 1968. Vývoje tohoto vozu trval ostudných dvanáct roků. Pod typovým označením Š 1203 CAMP nevzniklo ani sto kusů.
Zdroj: TAZ
Na konci tisíciletí proběhl poslední pokus o modernizaci letitého automobilu.
Zdroj: Archiv
Velké plastové nárazníky mu ale na kráse moc nepřidaly.
Zdroj: Archiv
To je i případ verze, kterou nabízela firma Ocelot ze Žacléře.
Zdroj: Archiv
Škoda 1203.
Zdroj: Archiv
Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.
Zdroj: Derek Martel
Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.
Zdroj: Derek Martel
Futuristická představa Škody 1205, která by pokračovala ve šlépějích známé dodávky 1203, je výtvorem designéra Dereka Martela.
Zdroj: Derek Martel