Zdroj: archiv
Zdroj: Ford
Pětková Fiesta trpí na korozi podvozkových dílů, včetně výfuku, a vůlemi na přední nápravě. To proto, že s Fiestou předchozí majitelé opravdu jezdili.
Zdroj: Ford
Fiesta, zejména pak s motorem 1,6, je volbou všech nadšených řidičů.
Zdroj: Ford
Honda Civic (2000 – 2005) Další japonský automobil, který umí svého majitele odměnit v podobě vynikajících zážehových motorů VTEC, nadprůměrné spolehlivosti a skvělých jízdních vlastností.
Zdroj: Honda
Jen je potřeba hlídat korozi a jakékoliv náznaky zanedbané péče. Zrovna Honda to s díly nemá jednoduché a levné také nejsou. Výhodou je, že v republice je poměrně početná základna fanoušků.
Zdroj: Honda
Určitě ale zvolte silnější motor 1,6i VTEC. Oproti čtrnáctistovce je silnější a spotřeba téměř stejná.
Zdroj: Honda
Mazda3 (2003 – 2008) je dnes nesmírně nedoceněné aut. Zatímco srovnatelný Golf stojí o 20 tisíc Kč více a zdaleka nenabídne takové svezení, jako Mazda3, japonský hatchback zarůstá v bazarech trávou.
Zdroj: Mazda
Problém je především koroze a zanedbaná údržba. Pokud se vám povede sehnat nezničený kousek, tohle auto se vám odmění skvělými jízdními vlastnostmi a solidním výkonem.
Zdroj: Mazda
Ze zážehových motorů lze vybírat mezi slabší čtrnáctistovkou, adekvátně výkonnou šestnáctistovkou a vcelku výkonným dvoulitrem. Ani s jedním z motorů neuděláte chybu.
Zdroj: Mazda
Škoda Fabia (1999 – 2007) Starší Škodovky mají skvělá hodnocení spolehlivosti podle německého TÜV. A pro zážehové motorizace 1,4 MPI to platí obzvláště.
Zdroj: Škoda
Škodu Fabia seženete na každém rohu a dílů je také dostatek. Opět je velmi důležité hlídat technický stav konkrétního vozu. Podvozek je i přes modernizaci v roce 2001 dosti choulostivý, hlavně přední náprava.
Zdroj: Škoda
Jedničkové Fabie mají často vůle v čepech a táhlech stabilizátoru, který pak klepe. Kratší životnost mají i ložiska kol, což prozradí typické hučení.
Zdroj: Škoda
Toyota Corolla (1995 – 2002) Tohle auto neztracujte jen proto, že není příliš atraktivní. Ve skutečnosti jde o jedno z absolutně nejspolehlivějších aut všech dob, které především v Evropě srážel pouze jeho vzhled.
Zdroj: Toyota
Rozhodně se vyplatí objemnější motor 1,6, a pokud můžeme doporučit, jděte po autě, které má jasnou servisní historii. Protože opečovávaná Corolla E110 je nesmrtelná.
Zdroj: Toyota
Velmi slušné kousky se dají sehnat už za 30 tisíc korun. Jen znovu připomínáme, pozor na korozi.
Zdroj: Toyota