Meziročně se mírně změnil podíl lidí, kteří deklarují pravidelnou konzumaci piva. Po sklenici „aspoň někdy“ sáhne 86 procent mužů a 49 procent žen, u nichž došlo oproti roku 2017 k desetiprocentnímu poklesu.
Podle sociologa CVVM Jiřího Vinopala je nicméně zájem žen o pivo dlouhodobě proměnlivý. Pivovarníky spíše zaujal mírný ústup mladých pivařů ve věkové skupině do 29 let.
„Pivovary si toho trendu všimly. Mladí obecně dnes chtějí v hospodě nějaký zážitek, pivovary na to reagují nabídkou speciálních piv či rozvojem konceptových restaurací,“ říká výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven Martina Ferencová.
Podle Vinopala neplatí, že by mladí utíkali od piva například k vínu. V posledních letech se ale projevuje jejich zájem o kávu (kavárny) a v průzkumech udávají i zvýšený zájem o míchané alkoholické nápoje (tedy zájem o bary).
Pivovarnictví jako obor nicméně zůstává stabilní. Loni celkový výstav dosáhl 23,3 milionu hektolitrů piva. Letos je zatím růst dvouprocentní. Výborné jsou výsledky exportu, který za první půlrok vzrostl o 16 procent.