A vůbec přitom nejde o nezdravý způsob konzumace. Stačí si vzít k srdci několik zásad grilování, které vám pomohou zahnat výčitky. Tou hlavní je, že nenecháte odkapávat tuk do ohně.

Pokud grilujete červené maso, jezte k němu rajčata a česnek. Zajistíte tak svému tělu kvalitní trávení. Ze zeleniny grilujte nejlépe cuketu, lilek, papriku a brambory. Na grilu jsou brzy připravené, uchovají si důležité živiny a jsou chuťově vynikající.

Nakládaná krkovička

Nakládaná krkovičkaIngredience: 700 g vepřové krkovičky, 150 g slaniny, 100 ml olivového oleje, 2 stroužky česneku, rozmarýn, pepř, sůl

Postup: Připravte si marinádu, do které naložíte krkovičku nakrájenou na centimetrové plátky na jeden den. 100 ml olivového oleje smíchejte s prolisovaným česnekem, rozmarýnem a čerstvě namletým černým pepřem. Naložené maso uchovejte v lednici a po vytažení lehce otřete, aby z něj marináda nekapala. Na rozpáleném grilu opékejte plátky krkovičky, které jste až nyní osolili, po dobu jedné minuty, pak otočte a tento postup opakujte stále dokola. Správně upečená krkovička je na povrchu tmavá, ale uprostřed stále ještě načervenalá. Podávejte s čerstvým chlebem.

Hamburger z hovězího na grilu

Hamburger z hovězího na griluIngredience: 750 g mletého předního hovězího, 100 g loje, plátky tvrdého sýra, 100 g anglické slaniny, 2 větší cibule, 1 velké rajče, sůl, pepř, 4 hamburgerové bulky, 3 vejce, citronová šťáva ze ¼ citronu, lžička dijonské hořčice, 100 ml olivového oleje

Postup: Mleté hovězí maso smíchejte s najemno nastrouhaným lojem, osolte a opepřete. Rukama vytvarujete hamburger ve velikosti dlaně a o síle zhruba jeden a půl centimetru. Na grilu jej nechte opékat na každé straně zhruba tři minuty.

Připravte si kolečka rajčat, cibule, plátek sýra a plátek opečené slaniny a vše naskládejte i s masem do bulky, kterou jste nechali na grilu opékat půl minuty z každé strany. Sýr položte přímo na horké maso, aby se začal roztékat.

Žloutky ze tří vajec, olivový olej, dijonskou hořčici a citronovou šťávu promíchejte metličkou a vytvoříte si majonézu, kterou potřete bulky ještě předtím, než jste do nich naskládali všechny ingredience.

Grilovaná zelenina

Grilovaná zeleninaIngredience: 1 lilek, 2 zelené papriky, 2 červené papriky, 2 cukety, 3 celé česneky, 4 menší cibule, 100 ml olivového oleje, sůl 

Postup: Lilek nakrájejte na podélné plátky silné zhruba centimetr, cuketu na stejně silná kolečka. Papriky rozkrojte a očistěte od semínek. Česnek i cibule překrojte napůl, jen jeden stroužek rozdrťte a nechte na později - potřete jím všechnu zeleninu, až bude hotová. Kdybyste česnek použili na zeleninu ještě před grilováním, zhořkla by.

Olivovým olejem ale potřete (a také osolte) všechny kousky zeleniny ještě před grilováním, které bude velmi krátké, aby zeleniny příliš nezměkla a nerozpadala se.

Masové kuličky na špízu

Masové kuličky na špízuIngredience: 500 g mletého hovězího masa, 200 g mletého vepřového masa, sůl, 2 stroužky česneku, mletá sladká paprika, 4 menší cibule 

Postup: Mletá masa promíchejte se solí, paprikou a pepřem. Můžete přidat jednu lžíci studené vody, půjde to snadněji. Přidejte ještě prolisovaný česnek a znovu smíchejte. Pak vytvořte kuličky o průměru tří až pěti centimetrů a nechte odpočívat.

Mezitím si nakrájejte cibuli na kolečka, která pak je napichujte na špejle nebo jehly jako špíz střídavě s masovými kuličkami.¨Špízy pak pokládejte na rozehřátý gril a opékejte asi deset minut za jejich neustálého otáčení. Podávejte s grilovanými bramborami.