K dálniční klasice bohužel patří, že ani nyní neznáme viníky. V letech 2010 až 2013 mělo Ředitelství silnic a dálnic čtyři regulérní a jednoho pověřeného generálního ředitele. Ve stejném období neslo za hospodaření na silnicích a dálnicích odpovědnost šest ministrů dopravy, z toho za vlády Petra Nečase čtyři. To se pak obtížně ukazuje prstem.

Velké pozornosti se těšil ministr dopravy Vít Bárta, s jehož působením jsou spojeny veselé tabule „Zde stavěla Skanska, musíme to opravit". Bárta, který kvůli skandálu ve své straně a nepochybně k radosti Skansky a dalších velkých developerů na ministerskou funkci rezignoval, si připisuje zásluhu na tom, že se údajně u nás silnice začaly stavět o třetinu levněji. V každém případě se o tomto obrovském byznysu, kolem kterého se podle jedné zprávy BIS angažují „vlivové a nátlakové skupiny", začalo mluvit a také psát.

V aktuální zprávě NKÚ si s gustem listuje nový generální ředitel ŘSD pan Kubeš. Nález kontrolorů je podle něj vynikajícím vodítkem nově nastavit systém zadávání zakázek. Také hovoří o zavedení přímé odpovědnosti. Protože se ale nehodí chválit den před večerem, vyčkejme kontroly NKÚ, která za tři roky oznámí co se na ŘSD děje nyní. Pokud se z té zprávy dovíme nejen kolik se rozkradlo, ale také kdo byl zloděj, budeme moci mluvit o pokroku.