Zatímco v EU se kamionem vozí v průměru 42 tun, u nás si dopravci v minulosti vylobbovali 48 tun, přičemž 60 procent loni kontrolovaných kamionů vezlo záludně ještě pár tun navrch.

Za takové situace je dobré mít ministrem dopravy bývalého manažera firmy, která silnice buduje. Dan Ťok ví o vozovkách všechno, a když vidí, jak je dopravci devastují, musí mu to trhat srdce. A protože je spíše expert než politik, na jeho návrh snížit maximální limit pro hmotnost nákladu kamionů na českých silnicích slyší většina členů hospodářského výboru parlamentu bez ohledu na stranickou příslušnost. Ani poslance nebaví jezdit po rozmlácené cestě, a když jim Dan Ťok ukazuje prstem na viníky, nemají důvod mu nevěřit.

Ivan Hoffman
Den Ivana Hoffmana: Srozumitelný Chovanec

Ministra ovšem čeká konflikt s dopravci. Ti mu tvrdí, že když má kamion více náprav, silnici neničí, navíc když u nás jsou prý cesty uzpůsobeny na padesátitunová vozidla, byla by škoda to nevyužít! Kdyby dopravci ke svému podnikání používali vlastní silnice, nikoli silnice postavené za veřejné peníze, nebylo by co řešit.

Zatím se ale situace má tak, že dopravci své kamiony posílají na naše silnice, na kterých pak svým podnikáním překážejí, zdržují a škodí. Pan ministr by to měl dopravcům našim jménem vytmavit. Váhový limit by se měl radikálně snížit a pokuty za jeho překročení radikálně zvýšit. Stav našich silnic si říká o pokuty nejlépe likvidační.

Ivan Hoffman
Den Ivana Hoffmana: Komunistické priority