Prodeje rostou na trzích tradičních i rozvojových a Volkswagenu, který je největší automobilkou světa, se nikdy v historii nedařilo lépe. Vliv obrovského skandálu na prodeje? Žádný.

Štěstím pro Volkswagen bylo, že s ním neúčtovali ekologičtí aktivisté a arbitři dobrých mravů, nýbrž zákazníci, kteří si kupují automobily. Ti mají, jak vidno, vztah k pravdě vlažný. Pokud díky softwaru, který klamal kontrolory, automobil lépe jezdí, zákazník lež rád odpustí. A vášnivý milovník přírody, který kvůli emisím trpí, preferuje veřejnou dopravu a kupuje si bicykl.

Otázka zní, zda emisní aféra Volkswagenu dokonce nepomohla? Když se o značce mluví, je to výhoda.I negativní publicita se počítá. Aféra koncern skvěle zviditelnila. Také je možné, že co by zlikvidovalo slabého, neublíží silnému. Zatímco v médiích dostávala automobilka co proto, na silnici se za její auta řidiči nestyděli.

Jistá pachuť ovšem úspěch Volkswagenu provází. Vyplatí-li se podvodníkovi podvod, pak podvádět nepřestane. A ti, kteří nepodváděli, začnou. Aby nebyli za hlupáky.