Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letecké havárie

V relativně krátké době došlo ke třetí velké letecké havárii.

16.7.2009 24 Přehrát komentář
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto:

Z pohledu do statistik je ale jasné, že neštěstí, při kterých zahyne více než sto lidí, jsou zcela výjimečná.

Vloni se stala jediná taková havárie v srpnu v Madridu, v roce 2007 došlo ke třem neštěstím a v roce 2006 ke čtyřem. Jsou to přitom čísla pro celý svět a v době, kdy už ve vzduchu pomalu není k hnutí.

Bezpečnost létání vynikne, když se podíváme na nekončící masakr, co se dnes a denně odehrává na silnicích. Jenomže jak by dopadla anketa, ve které by se porovnával strach z jízdy autem a strach z létání?

Velmi pravděpodobně by procento lidí, co se bojí letu, výrazně převážilo nad nejspíše zcela zanedbatelným počtem těch, co se bojí sednout do auta.

Tím se dostáváme k hypotéze, že to, co se jeví nebezpečné, bývá díky lidské obezřetnosti bezpečnější než to, z čeho nemáme respekt. Když se jednou za čas zřítí letadlo, je to pokaždé šok a záhada, které je třeba přijít na kloub.

U deseti automobilových havárií z deseti je důvodem lidská lehkomyslnost a příčiny jsou vesměs tak banální, že to neřešíme.

Možná se jednou i létání stane nebezpečným. To pokud ho začneme brát jako naprostou samozřejmost.

Zatím je ale řízení letadel svěřováno pouze důkladně vyškoleným profesionálům, a to bez ohledu na technologický pokrok, díky kterému by už pilota zastoupil i autopilot.

Bude to z psychologických důvodů. Létání je navzdory své rozšířenosti stále člověku nepřirozené. Nedisponujeme křídly, proto máme z výšek respekt.

Co udělat pro to, aby automobilových havárií bylo srovnatelně málo jako těch leteckých?

Chtělo by to dostat auta do vzduchu. A požadovat po řidičích pilotní zkoušky!

Autor: Ivan Hoffman

16.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 24
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT