Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tragická havárie

Existují sice statistiky, ze kterých víme jaké destinace či jaký druh dopravy je méně či více nebezpečný, ale jistá míra rizika nás provází životem stále a kdekoli.

25.6.2012 64 Přehrát komentář
SDÍLEJ:

Ivan HoffmanFoto: Archiv

Život je zkrátka riskantní záležitost, vždy byl a vždy bude. U havárií, při kterých současně zahyne více lidí, si pokaždé uvědomujeme, jak na to nejhorší nikdo není připraven, i když statistika říká, že dříve nebo později „tam musíme všichni". Je to proto, že mrtví z letadel, vlaků a autobusů jsou v tom naprosto nevinně. Neudělali nic lehkomyslného, nedomyšleného, co by se jim mohlo vyčítat. Člověku, který si kupuje jízdenku, přece nikdo neřekne, že si koleduje o malér s fatálními následky.

Hromadná neštěstí se vždy důkladně vyšetřují a často vedou ke zpřísnění bezpečnostních opatření. Pravděpodobnost podobných tragédií se tak stále snižuje. Čím bezpečnější ale hromadná doprava je, tím hůře se smiřujeme s tím, že se zas něco stane. Psychologicky platí, že čím je tragédií méně, tím silněji nás zasáhnou. Vedle konkrétních příčin, které se většinou nakonec vyšetří, je zde totiž prohlubující se obecný pocit bezmoci. Řeč je o tragédiích, ze kterých není žádné poučení. Nejsou pro člověka mementem, proč něco zohlednit anebo se čehosi vyvarovat.

Dovolených se ani po tragédii v Chorvatsku nevzdáme. Rovněž budeme i nadále cestovat. Ve snaze něco udělat proti náhodě či osudu za situace, kdy nic rozumného udělat nelze, se hodně lidí alespoň pojistí. Potíž je v tom, že podle zákona schválnosti se něco stane, když pojištěni nejsme. Když ale jsme, bezpečnost či nesmrtelnost to nezaručí. Cestovní kancelář i dopravce při nynější tragédii pojištěni byli. Bolest pozůstalých to ale neřeší.

Autor: Ivan Hoffman

25.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 64
SDÍLEJ:
Univerzita Karlova. Ilustrační foto.
1

Nejstarší česká univerzita dnes volí nového rektora

Theresa Mayová a Angela Merkelová na jednání G20 v červenci v Hamburku
1 4

O obchodu se zatím bavit nebudeme, odmítla Merkelová Mayovou

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Soud se vrací ke kauze exnáměstka Šišky a OKsystemu

Pražský městský soud dnes začne potřetí projednávat obžalobu na bývalého prvního náměstka ministerstva práce Vladimíra Šišku a někdejšího ředitele ministerského odboru informatiky Milana Hojera. Podle zrušených rozsudků muži zneužili pravomoc a vydírali firmu OKsystem. Soud se bude muset znovu zabývat mimo jiné škodou, kterou údajně způsobili, a její výší.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

Kuriozity pražských kandidátek: střet pohledů na EU i strach z islámu

/INFOGRAFIKA/ Všichni politici a většina novinářů pracují pro KGB. To dlouhodobě hlásá jednička pražské kandidátky Pravého bloku Petr Cibulka. Naposledy to zdůraznil minulý týden na svých webových stránkách. „Jsme ve 3. světové válce. Je třeba porazit Rusko snadno a rychle,“ dodal. V přímém rozporu s jeho tezemi je životní postoj třetího muže pražské kandidátní listiny KSČM a místopředsedy strany Josefa Skály. Ten opakovaně veřejně připustil, že v srpnu 1968 „nadšeně vítal sovětské tanky.“

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení