Zajímavé je, že i když u nás nikdo není tak naivní, aby věřil, že díky zvolení či nezvolení Zemana bude chleba levnější, zájem o volby byl mimořádný.

Dokonce o 6 % vyšší, než o volby parlamentní, ve kterých se láme chleba. Zásluhu na tom, že se z voleb stala celospolečenská událost sezony, mají nepochybně média. Novinářům se podařilo dotlačit do volebních místností jak Zemanovy odpůrce, tak jeho sympatizanty. Odpůrce tím, že jim připomněli, čeho všeho se Miloš Zeman dopustil a co všechno spáchal. Sympatizanty tou vysvětlovací kampaní naopak vytrhli z letargie a vyburcovali k aktivnímu občanství, v tomto případě k volební podpoře prezidenta.

Z výsledku se zdá, že Zemanovi antizemanovská kampaň pomohla.           

Je rozhodnuto. Polovina republiky slaví, ale je to na periferii, daleko od center kulturního a politického života, mimo záběr kamer, namířených na celebrity a osobnosti. Radost vítězů je zcela zastíněna smutkem poražených, se kterými smutní i poražená média.