Nedělní finálový zápas mezi Českem a Švýcarskem sledovalo na ČT Sport a na internetovém iVysílání rekordních 3,74 milionu diváků starších čtyř let. Jde o vůbec nejsledovanější přenos na kanále ČT Sport a druhý divácky nejúspěšnější sportovní přenos v České televizi po finále olympijských her v Naganu v roce 1998. Český triumf nad Ruskem tehdy vidělo u obrazovek 4,16 milionu diváků.

„Sledovanost celého mistrovství byla rekordní, velmi si toho vážíme,“ řekl generální ředitel České televize Jan Souček.

Sestřih finále Česko - Švýcarsko:

Zdroj: Youtube

Šampionát se vrátil do Česka znovu po devíti letech a fanoušci se před domácími fanoušky dočkali vytouženého zlata. Titul Češi slavili po čtrnácti letech. Turnaj překonal rekord v návštěvnosti, který drželo předchozí MS v Praze.

Fanoušci při semifinále MS v hokeji
Rekordní sázky na hokejové MS, přesáhly 2,9 miliardy. V plusu zůstali bookmakeři

Zájem o hokej se odrazil i v televizní sledovanosti. Sportovní program České televize se během mistrovství stal desetkrát leaderem trhu, tedy každý den, kdy hrál tuzemský tým. Průměrný podíl na sledovanosti ČT sport během posledního týdne šampionátu atakoval dvaadvacet procent, jedná se s přehledem o nejlepší výkon stanice v její historii.

„Vysoká sledovanost hokejového mistrovství světa nás velmi těší. Věřím, že se tak znovu potvrdilo, že sport do veřejnoprávní televize jednoznačně patří,“ doplnil výkonný ředitel ČT sport Jiří Ponikelský.

Druhým nejsledovanějším zápasem byl čtvrtfinálový duel Čechů s USA s 2,52 milionu diváků a zásahem 3,33 milionu lidí. Třetí byl přenos ze semifinále Česko - Švédsko s 2,33 milionu diváků. Alespoň na tři minuty si jej pustilo 2,96 milionu lidí.

Rekord hlásí i operátor O2, který zajišťuje internetového vysílání České televize. Během infarktového zápasu českého nároďáku o zlato zaznamenal ve své síti špičku datového přenosu těsně pod magickou hranicí 3 Tb/s.

Zdroj: Deník/Radek Cihla

Srovnání s fotbalem

„Oproti loňskému šampionátu jsme zaznamenali nárůst provozu v síti o 40 %, pokud bychom srovnávali s mistrovstvím světa v ledním hokeji v roce 2022, pak mluvíme o nárůstu provozu dokonce o rovných 100 %,“ vysvětlil Tomáš Křešťák, ředitel pro fixní produkty a inovace v O2 a doplňuje, že díky O2 mohla mistrovství sledovat každá pátá domácnost v Česku.

Absolutní špička nastala přesně ve 22:40, tedy před koncem zlatého zápasu. „To na hokej přepnuli i ti, co běžně nekoukají, aby si s národním týmem užili nadšení a vítěznou atmosféru,“ doplnil Křešťák.

Pro ještě jedna zajímavost. Obrovský zájem o nedělní hokejový zápas dokládá i srovnání s odpoledními zápasy fotbalové ligy, kdy Sparta slavila mistrovský titul. Ačkoli bylo finále nadstavby ivácky velmi vyhledávané, z pohledu provozu byl zájem ve srovnání s večerním hokejem sotva poloviční.