"Jsem velmi přesvědčen, že je funkční model více akcionářů a můj cíl je v příštích měsících a letech jednat o vstupu dalších osobností, pro které bude majitelské působení v klubu radostí, společenskou výzvou a Sparta s nimi bud silnější," řekl Bříza na dnešní tiskové konferenci v Praze.

Jednapadesátiletý Bříza je i viceprezidentem výkonného výboru Českého svazu ledního hokeje, členem rady mezinárodní federace IIHF a zastupitelem hlavního města. Nyní se rozhodl vstoupit jako vlastník do Sparty. "V tiskové zprávě jsem zmínil, že jsem zajistil privátní financování. Mým cílem je, abychom privátní financování vypořádali," uvedl.

Po pěti letech má Sparta generální partnera, kterým se stala společnost Billa. "Není jednoduché oslovit a úspěšně dotáhnout jednání s takovou společností. Velmi brzo jsme našli shodu na tématu mládež. Pro Billu bylo pozitivní, že Sparta investuje a věnuje velkou pozornost mládeži. Jsem rád, že jsme to dotáhli," prohlásil Bříza.

"Máme vysoké procent partnerů, kteří s námi zůstávají v časech dobrých i zlých. Ale jsme hrdí, že jsme teď mohli představit tak velkého hráče," řekl Bříza. Pochvaluje si i spolupráci s O2 arenou, kam se Sparta loni přestěhovala z holešovické Tipsport Arény. "Máme vyvážený a dobrý kontrakt, spolupracujeme."

Na Spartu v novém působišti zavítalo v základní části extraligy v průměru 7612 fanoušků, čímž si klub polepšil o 1496 diváků v porovnání s předcházející sezonou. V play off byl průměr dokonce 12.664 příznivců na utkání. "Při vší úctě a respektu a nostalgii k holešovické aréně to byl zásadní krok, který dal Spartě úplně jiné možnosti," podotkl Bříza.

"Jsem rád, že jsme O2 arenu zabydleli. Ve chvíli, kdy slávisti řeknou, že jsou naštvaní, že tam jsme, ale zároveň musí uznat, že jsme halu zabydleli lépe než oni, je to pocta," řekl.

Chce, aby se Pražané stále více ztotožňovali se Spartou. "Brno je jedním z příkladů, kde je identita regionu a podpora klubu obrovská. Ve chvíli, kdy prodáte 5,5 tisíce permanentek během několika týdnů, tak do klubové kasy přibudou peníze, které potom investujete do hráčů. Čím silnější podpora a základna fanoušků, tím je silnější klub," prohlásil Bříza.

"Pokud máme být s českým hokejem úspěšní a konkurovat Mannheimu, kde mají průměr přes deset tisíc lidí na utkání, tak potřebujeme diváky. Bez toho se vrcholový hokej a sport nedá rozvíjet, nedají se rozvíjet kluby, protože to je to koření a základ," dodal.

Bříza se vyjádřil i k budoucnosti holešovické Tipsport Arény. "V téhle chvíli je shoda na tom, že by v místě staré holešovické arény vzniklo tréninkové centrum. Jediné dvě otázky k zodpovězení jsou, jestli by se stará hala demolovala a na jejím místě by vzniklo centrum nové, nebo druhý směr je, k němuž se kloní část zastupitelů, že by rekonstrukce proběhla uvnitř starého pláště," podotkl Bříza.

"K tomu, aby město odpovědělo na tu druhou otázku, je potřeba, aby byl vyhotoven posudek, jestli to staticky vůbec jde, jestli se to nezbortí. Obrazně řečeno, že necháte jenom čtyři zdi a střechu a uvnitř toho vystavíte nové centrum, které nebude sloužit jen hokeji," dodal Bříza.