"Lze očekávat, že tyto investice oproti minulému roku mírně narostou. Narostou díky tomu, že hokejový šampionát je pro tuzemského fanouška největší sportovní událostí roku," uvedl Wolde. Výdaje za reklamu spojenou s loňským mistrovstvím v Lotyšsku ale neodhadl.

Přenosy ze šampionátu opět nabídne Česká televize, která byla vždy jedním z významných adresátů reklamy. Letos se však na ČT snížil celkový prostor pro reklamu ve svém vysílání o polovinu, tedy na půl procenta z vysílacího času. To se podle Woldeho podepsalo i na tom, že nárůst výdajů firem na reklamu je ve srovnání s loňským rokem jen mírný.

Snížení limitu pro reklamu na ČT se projevilo i jinak. "Reklamních spotů bude u mistrovství světa odvysíláno výrazně méně. Ve srovnání s rokem 2006 to bude jen necelá jedna třetina," uvedl Wolde. Dodal, že reklamní prostor u šampionátu je stejně jako v celém květnovém vysílání ČT již obsazený a k dodatečným nabídkám může docházet pouze v případě změn jednotlivých kampaní.

O reklamu spojenou s hokejovým svátkem mají tradičně zájem firmy z oblasti potravinářství, zejména nápojů, auto-moto, sázkových kanceláří či výrobců sportovního vybavení. "Skupina inzerentů spojená s hokejem se stabilizovala, což je do značné míry dáno i omezeným reklamním prostorem," míní Wolde.

V roce 2005, kdy se z titulu světových šampionů dosud naposledy radovali čeští hokejisté, dosáhly výdaje firem na reklamu spojenou s MS v hokeji podle tehdejších odhadů agentury ARBOmedia zhruba 150 až 200 milionů korun. Ještě větší zájem ale měly firmy o mistrovství, které se uskutečnilo o rok dříve v Praze a Ostravě. Český tým sice tehdy vypadl již ve čtvrtfinále, ale kvůli domácímu prostředí vydaly tuzemské firmy na reklamu spojenou s hokejem zhruba půl miliardy korun.

Podle odhadu ARBOmedia z konce loňského roku firmy letos utratí za reklamu v médiích zhruba 19,3 miliardy korun, což představuje nárůst ve srovnání s loňským rokem o 5,7 procenta. Tempo výdajů na reklamu se tak letos zřejmě zrychlí oproti loňsku a roku 2005, kdy výdaje stouply pouze o 2,7 procenta. Téměř polovina z celkové sumy, zhruba 9,17 miliardy korun, zamíří do televizí.