Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklama na MS v hokeji za 100 milionů

PRAHA - Výdaje firem na reklamu v médiích spojenou s nadcházejícím hokejovým mistrovstvím světa v Rusku dosáhnou podle předběžného hrubého odhadu asi 100 milionů korun. Řekl to Štěpán Wolde z mediální agentury ARBOmedia, která mimo jiné prodává reklamní čas v České televizi.

24.4.2007
SDÍLEJ:

Jedním z největších reklamních partnerů MS v hokeji je pravidelně česká firma Škoda auto.Foto: DENÍK/Alena Burešová

"Lze očekávat, že tyto investice oproti minulému roku mírně narostou. Narostou díky tomu, že hokejový šampionát je pro tuzemského fanouška největší sportovní událostí roku," uvedl Wolde. Výdaje za reklamu spojenou s loňským mistrovstvím v Lotyšsku ale neodhadl.

Přenosy ze šampionátu opět nabídne Česká televize, která byla vždy jedním z významných adresátů reklamy. Letos se však na ČT snížil celkový prostor pro reklamu ve svém vysílání o polovinu, tedy na půl procenta z vysílacího času. To se podle Woldeho podepsalo i na tom, že nárůst výdajů firem na reklamu je ve srovnání s loňským rokem jen mírný.

Snížení limitu pro reklamu na ČT se projevilo i jinak. "Reklamních spotů bude u mistrovství světa odvysíláno výrazně méně. Ve srovnání s rokem 2006 to bude jen necelá jedna třetina," uvedl Wolde. Dodal, že reklamní prostor u šampionátu je stejně jako v celém květnovém vysílání ČT již obsazený a k dodatečným nabídkám může docházet pouze v případě změn jednotlivých kampaní.

O reklamu spojenou s hokejovým svátkem mají tradičně zájem firmy z oblasti potravinářství, zejména nápojů, auto-moto, sázkových kanceláří či výrobců sportovního vybavení. "Skupina inzerentů spojená s hokejem se stabilizovala, což je do značné míry dáno i omezeným reklamním prostorem," míní Wolde.

V roce 2005, kdy se z titulu světových šampionů dosud naposledy radovali čeští hokejisté, dosáhly výdaje firem na reklamu spojenou s MS v hokeji podle tehdejších odhadů agentury ARBOmedia zhruba 150 až 200 milionů korun. Ještě větší zájem ale měly firmy o mistrovství, které se uskutečnilo o rok dříve v Praze a Ostravě. Český tým sice tehdy vypadl již ve čtvrtfinále, ale kvůli domácímu prostředí vydaly tuzemské firmy na reklamu spojenou s hokejem zhruba půl miliardy korun.

Podle odhadu ARBOmedia z konce loňského roku firmy letos utratí za reklamu v médiích zhruba 19,3 miliardy korun, což představuje nárůst ve srovnání s loňským rokem o 5,7 procenta. Tempo výdajů na reklamu se tak letos zřejmě zrychlí oproti loňsku a roku 2005, kdy výdaje stouply pouze o 2,7 procenta. Téměř polovina z celkové sumy, zhruba 9,17 miliardy korun, zamíří do televizí.

24.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Irácká armáda vtrhla do Kirkuku.
17

Irácký Kurdistán pozastavil přípravu voleb, v oblasti sílí spory

Ilustrační foto.
1 10

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

VIDEO: V Ostravě padl rekord. Tatrovka se vydrápala na kovové monstrum

/FOTOGALERIE/ Podívaná, z níž se tajil dech a běhal mráz po zádech, se ve středu odpoledne naskytla návštěvníkům Centra bezpečné jízdy Libros v Ostravě-Přívoze.

Lidé možnost nákazy virem HIV stále podceňují

V Česku žije podle průzkumu Státního zdravotního ústavu z konce srpna tohoto roku 3087 osob s diagnózou HIV. Navzdory neustálému nárůstu počtu případů nákazy virem HIV, který způsobuje smrtelnou chorobu AIDS, se lidé v České republice nemoci neobávají.

Hasiči nacvičovali záchranu zaklíněného člověka. Zpod trolejbusu z kovošrotu

/FOTOGALERIE/ Zvedání několikatunového trolejbusu si vyzkoušeli hasiči v brněnském kovošrotu. Pracovníci všech směn ze stanic Brno-město si tak nacvičili náročnou činnost. Rychlost jejich zásahu totiž jednou může zachránit lidské životy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení