Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklama na MS v hokeji za 100 milionů

PRAHA - Výdaje firem na reklamu v médiích spojenou s nadcházejícím hokejovým mistrovstvím světa v Rusku dosáhnou podle předběžného hrubého odhadu asi 100 milionů korun. Řekl to Štěpán Wolde z mediální agentury ARBOmedia, která mimo jiné prodává reklamní čas v České televizi.

24.4.2007
SDÍLEJ:

Jedním z největších reklamních partnerů MS v hokeji je pravidelně česká firma Škoda auto.Foto: DENÍK/Alena Burešová

"Lze očekávat, že tyto investice oproti minulému roku mírně narostou. Narostou díky tomu, že hokejový šampionát je pro tuzemského fanouška největší sportovní událostí roku," uvedl Wolde. Výdaje za reklamu spojenou s loňským mistrovstvím v Lotyšsku ale neodhadl.

Přenosy ze šampionátu opět nabídne Česká televize, která byla vždy jedním z významných adresátů reklamy. Letos se však na ČT snížil celkový prostor pro reklamu ve svém vysílání o polovinu, tedy na půl procenta z vysílacího času. To se podle Woldeho podepsalo i na tom, že nárůst výdajů firem na reklamu je ve srovnání s loňským rokem jen mírný.

Snížení limitu pro reklamu na ČT se projevilo i jinak. "Reklamních spotů bude u mistrovství světa odvysíláno výrazně méně. Ve srovnání s rokem 2006 to bude jen necelá jedna třetina," uvedl Wolde. Dodal, že reklamní prostor u šampionátu je stejně jako v celém květnovém vysílání ČT již obsazený a k dodatečným nabídkám může docházet pouze v případě změn jednotlivých kampaní.

O reklamu spojenou s hokejovým svátkem mají tradičně zájem firmy z oblasti potravinářství, zejména nápojů, auto-moto, sázkových kanceláří či výrobců sportovního vybavení. "Skupina inzerentů spojená s hokejem se stabilizovala, což je do značné míry dáno i omezeným reklamním prostorem," míní Wolde.

V roce 2005, kdy se z titulu světových šampionů dosud naposledy radovali čeští hokejisté, dosáhly výdaje firem na reklamu spojenou s MS v hokeji podle tehdejších odhadů agentury ARBOmedia zhruba 150 až 200 milionů korun. Ještě větší zájem ale měly firmy o mistrovství, které se uskutečnilo o rok dříve v Praze a Ostravě. Český tým sice tehdy vypadl již ve čtvrtfinále, ale kvůli domácímu prostředí vydaly tuzemské firmy na reklamu spojenou s hokejem zhruba půl miliardy korun.

Podle odhadu ARBOmedia z konce loňského roku firmy letos utratí za reklamu v médiích zhruba 19,3 miliardy korun, což představuje nárůst ve srovnání s loňským rokem o 5,7 procenta. Tempo výdajů na reklamu se tak letos zřejmě zrychlí oproti loňsku a roku 2005, kdy výdaje stouply pouze o 2,7 procenta. Téměř polovina z celkové sumy, zhruba 9,17 miliardy korun, zamíří do televizí.

24.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Šéf labouristů Jeremy Corbyn.
4 6

Nejsem český špion, odmítl Corbyn spolupráci s StB

Představitel Tondy Blaníka herec Marek Daniel.
1 9

Vláda chystá seznam lobbistů. Měli by přímý přístup k politikům

Jedna rolba vládne všem a po krk ve vodě v minus pěti: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 21. února 2018.

Rodiče je považují za neškodné skauty, říká v Berlinale Jan Gebert

/ROZHOVOR/ Národní domobrana. Tak si říkají "hrdinové" dokumentu Jana Geberta Až přijde válka. Chtějí spasit národ a vlast a v tyto dny pochodují plátnem Berlinale.

Bronzová Erbanová slavila bronz. Točila pivo a dávala rozhovory

/FOTOGALERIE/ V Českém domě v olympijském Pchjongčchangu bylo v úterý večer pořádně živo. Rychlobruslařka Karolína Erbanová slavila svou první olympijskou medaili, kterou vyhrála ve sprintu na 500 metrů. A že byla bronzová? Pro Karolínu měla i tak cenu zlata.

Vtip Marka Simona

Zasmějte se s originálním vtipem Deníku. Jak vidí současná témata Marek Simon?

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT