Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dočkají se hokejisté? V Boleslavi zvažují stavbu nového zimního stadiónu

Mladá Boleslav - S úspěchem boleslavských hokejistů roste nejen sportovní nadšení fanoušků, ale objevují se i hlasy, volající po důstojném sportovním stánku

7.6.2016
SDÍLEJ:

Zimní stadion v Mladé Boleslavi už je za zenitemFoto: Deník/Jaroslav Bílek

Zimní stadion v Mladé Boleslavi je na extraligu malý. To ví všichni už léta, proto musí Bruslařský klub každý rok žádat na svazu ledního hokeje o výjimku.

Jenže, jak vědí pravidelní návštěvníci, problémem není jen kapacita, ale i další nevyhovující faktory, od nedostatku toalet po nedýchatelný vzduch při naplněných zápasech v jarních měsících. O zimě na druhé ledové ploše v malé hale ani nemluvě.

Klub má za sebou letos nejúspěšnější sezónu v historii a začalo se mluvit o nové hale. Úvahy potvrzuje i náměstek primátora Daniel Marek, který má sport na starosti.

„Nejde tu jen o extraligový A tým, na obou ledových plochách tráví více než osmdesát procent času právě mládežníci, krasobruslařské oddíly a také veřejnost, a ti všichni by si jistě lepší zázemí zasloužili. Náš stadion je sice útulný, ale rozhodně už za zenitem," řekl k tomu. Především ale zdůraznil, že by se nejednalo o „pouhý" zimní stadion, ale o multifunkční halu.

„Zatím je to ve stádiu debat, ale bavíme se o tom hodně na vedení města i s partnery a opozicí. V tuhle chvíli z toho jako nejpravděpodobnější varianta, kde by multifunkční hala stála, vychází ústřední stadion, místo velkého fotbalového hřiště. Má to logiku, nedaleko je fotbalový stadion, vyřešili bychom parkování u obou společným parkovacím domem," upřesňuje detaily, které jsou ve hře.

Rozpočet? Stovky milionů

Uvažovalo se ještě o lokalitě na Hejtmánce nebo místě starého zimáku, ale obě jsou v tuto chvíli dost nepravděpodobné.

Myšlenku pochopitelně podporuje majitel klubu Jan Plachý, i když i on si je vědom finanční náročnosti takové stavby. „Bavíme se o stovkách milionů, to je jasné. Nicméně náš zimák je přes šedesát let starý. A ze starého nový neuděláte, i když se město snaží do něj postupně investovat a zlepšovat ho, za což jsme samozřejmě vděční," řekl Boleslavskému deníku.

Stavbu multifunkční haly tedy rozhodně nemůže město platit ze svého. „Řádově by to mohlo stát 400 až 500 milionů korun, proto je jasné, že musíme sehnat dotační peníze, a ideálně ještě spoluúčast silného partnera," naznačil náměstek Marek cestu.

Nutnost, nebo zbytečnost?

Hodně se liší i názory fanoušků, část jich tento nápad velmi vítá, mezi nimi třeba výrazná členka zdejšího fanklubu Dana Jechová: „Ať to je jak chce, tak ta hala prostě kapacitně nestačí, a když tam v březnu, kdy je venku 15 stupňů nad nulou, přijde 4300 lidí, tak se zimák mění v saunu," upozorňuje na jednu z nevýhod starého stadionu.

Druhá část je proti, například Lukáš Kratochvíl v diskuzi poukazuje na odstrašující příklad západních sousedů. „Vezměte si, jak to bylo v Karlových Varech. Stará hala, plechárna našlapaná k prasknutí, fanoušci byli pořádně slyšet a vyhráli titul. Za rok se jim postavila nová a kde jsou Vary od té doby? Dle mého názoru zbytečnost," tvrdí. Karlovy Vary ještě ani v těchto dnech nemají jasno v tom, že budou v příštím roce extraligu hrát.

Boleslav má proti nim ale jednu velkou výhodu, a to ve svém strategickém partnerovi a hlavním sponzorovi, což je firma Škoda Auto.

Autor: Šárka Charousková

7.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech opět otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Horáčkovi radila babička: Prezident musí dobře vypadat na známce

/REPORTÁŽ, VIDEO/ Rodinný minipivovar znamená pro manžele Schönbauerovy celý život. Pracují v něm tři generace. I proto si Deník vybral mezi věrnými čtenáři právě rodinu ze severočeských Teplic, aby k nim na návštěvu přijel kandidát na prezidenta Michal Horáček.   

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT