Společnost Electronic Arts (EA) se proti tomuto posuzování úspěchu či neúspěchu jen na základě jednoho ukazatele ohradili.

"Jedním z problémů současného herního průmyslu je, že lidé si nedokáží udělat kompletní obrázek. Existují tu Facebook, sociální hry, mobilní hry, Free-2-Play na PC, Asie, konzole… Jde o vibrující, rostoucí, obrovský trh. Občasné špatné výsledky z NPD nereprezentují, co všechno se teď v hraní děje," vysvětlil šéf EA Frank Gibeau pro zahraniční server GamesIndustry.

EA se už ani interně nezabývají daty o prodejnosti svých her z NPD. Důležitějšími ukazateli prý pro ně je počet vytvořených herních účtů, čas strávený s hrou nebo počet běžících herních služeb. Aneb jak říkají, chtějí se do budoucna stát stoprocentně digitálně - distribuční společností.

Agentuře NPD se tento komentář samozřejmě nelíbil (ale možná ji nakopne, aby rychleji začala započítávat prodeje i z digitální distribuce): "Podle našich posledních odhadů tvoří krabicové hry 56 peocent celkové útraty zákazníků za herní obsah a před Vánocemi je to v USA dokonce 70 procent, takže jsme překvapeni, že naše data EA nezajímají, protože úspěšné společnosti posuzují všechny své prodejní kanály," kontroval prezident agentury David McQuillan.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.