Ač se hry prodalo 1,2 milionu kusů, což je na novou značku slušné a prý to překonalo i očekávání distributora EA, zdaleka to nestačilo na pokrytí nákladného vývoje.

Jak prozradil guvernér amerického státu Rhode Island, Amalur by musel prodat aspoň 3 miliony kusů, aby se jeho zrod vůbec zaplatil. To si dejte do kontextu s výrokem šéfa UbiSoftu, že Ghost Recon při rozpočtu jedné miliardy korun musí prodat aspoň 2,5 miliony kusů, aby byl na nule.

Za potíže patrně může pětiletý vývoj, když toto RPG kdysi od Big Huge Games bylo původně oznámeno už na začátku roku 2007, tehdy ještě pro THQ, kteří se ho později zřekli. Ztrátu dvou miliard korun z nesplacené půjčky teď budou muset zaplatit američtí daňoví poplatníci ze státního rozpočtu a pěkných pár stovek milionů na projektu prodělal i bývalý přední baseballový hráč Curt Schilling, šéf 38 Studios.

Z prohlášení guvernéra, jak Amalur jako hra ekonomicky selhal, jak toto studio nebude ziskové ani nemůže zaručit návratnost investic do budoucích her, to s chystanou onlinovkou Project Copernicus ze stejného herního světa nevypadá vůbec růžově. Přestože je dle autora R. A. Salvatora blíže dokončení, než si všichni myslíme, a naprosto super. Všichni vývojáři totiž podle zatím nepotvrzených zpráv dostali výpověď a firma se zavírá, takže ty nedávné obrázky a trailer z MMO byly jen takovou předsmrtnou křečí.

Kingdoms of Amalur i přes jistou tuctovost barevného fantasy světa ale rozhodně nebyla špatnou hrou. Byla jednoduše dobře odvedeným řemeslem, navíc s parádním soubojovým systémem. Zakoupit ji můžete ZDE.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.