"Pokud si příští generace konzolí ponechá diskové mechaniky jako DVD nebo Blu-Ray, aby tím potěšily distributory či obchody a umožnily jim nadále prodej krabicových her, stanou se nové konzole nekonkurenceschopnými. Obchody pak opět budou tlačit na Sony a Microsoft, že nesmí nabízet tu samou hru na digitální distribuci za 2 dolary, aby jim nekazili byznys u krabicovek za 60 dolarů. Jenže pokud u digitální distribuce nebudou smět dát nižší cenu, nebudou moci soupeřit s Apple, Google a dalšími firmami, které fungují pouze digitálně," vysvětluje známá osobnost a nynější šéf firmy Kwalee.

Darling přirovnal současnou revoluci k přechodu z gramofonových desek na CD v 80. letech minulého století. Podle něj se dosavadní konzole staly dinosaury, které jsou na cestě k vymření, pokud se neadaptují do pozměněného prostředí na trhu.

"Lidé už nyní hrají více her z digitální distribuce než z fyzických nosičů. Podívejte se na placené Angry Birds s miliardou downloadů, to je číslo, které se krabicovkám přes GameStop a Game nikdy nepodařilo. Dalším důvodem k změně myšlení výrobců konzolí je kreativita. U krabicových her podle stále stejného receptu nehrozí, protože jejich výroba je drahá jako malý film a nemohou tolik riskovat. Kdežto digitálně distribuované tituly mohou díky nízkým nákladům i využití různých senzorů v zařízeních experimentovat a přinést tak spoustu originálních nápadů," zakončil zakladatel Codemasters svou úvahu.

Co vy na to, sdílíte jeho názor, že je potřeba zbavit se zkostnatělého a na provoz drahého obchodního řetězce vydavatel - distributor - kamenné obchody?

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.