Právě Human Revolution jim podle rozhovoru pro Official Xbox Magazine pomohlo rozhodnout se, jakým směrem se mají u Thief 4 vydat. "Úspěch Deus Ex nám dal do perspektivy dvě věci. Thief 4 bude být stejně tak dobrý nebo ještě lepší než Human Revolution a studio také díky tomu získalo hodně kredibility," řekl. Když má studio za sebou nějakou úspěšnou hru, hned má větší odvahu a sebejistotu.

Thief 4 poběží na Unreal Engine a obsahovat bude i nějaké, dosud nespecifikované online funkce. A také nabídne "více než jen stealth". Hra by podle všeho měla být hodně podobná Deus Ex: Human Revolution, ale přesto rozdílná - s jinou hratelností a herním stylem.

"V Deus Ex jsme hráčům dali možnost zvolit rozdílné způsoby, jak mohou hrát. Do určité míry chceme toho samého docílit také v Thiefovi," prozradil Stephane D'Astous. "Když lidé dají šedesát dolarů za hru, myslím, že chtějí více než koridorovou střílečku. Chtějí víc a my jim dáme možnost hrát, jak uznají za vhodné," doplnil.

Zatím se stále neví, kdy by měl Thief 4 vyjít, ani na jaké platformy. Hra naváže tři výborné předchůdce, které se rovněž odehrávali ve středověku. Povětšinou jste se v nich plížili tmou v opevněných hradech a měli za úkol ukrást nějakou cennost nebo někoho odpravit. Celou hrou jste mohli projit buď skrytě a potichu, nebo vytáhnout dýku či luk a jít na to trošku brutálněji.

Herní zpravodajství pro vás připravuje Eurogamer.cz.