Vydražitel získá veškerá práva na kapelu, její dosavadní vydané desky, podepsané kontrakty, plánované projekty. Přesně řečeno jsou to Monopoly v praxi, pokud složíte 1,5 milionů dolarů získáte 100% podíl v Rednex AB (ekvivalent s.r.o.), která vlastní všechny nahrávky, ochranou známku, veškeré smlouvy a práva vystupovat ve jménu Rednex. To vše dosud náleželo třem zakládajícím členům.

Jak se píše na serveru popbandforsale.com, Rednex hospodaří bez dluhů, s naprosto průhledným účetnictvím a nový majitel bude mít unikátní možnost si rozhodovat o nahrávání, dalším směřování stylu kapely i podobě turné.

 

Kapela funguje ostatně od svého vzniku funguje jako malá firma, všichni zainteresovaní ji tak berou. V průběhu dvanácti let se v ní vystřídalo šestnáct různých pracantů, dnes zaměstnává tři včetně původní zakládající zpěvačky Mary Joe.

Rednex v polovině devadesátých let zaskórovali hity Cotton Eye Joe, kdy do předělávky folkového songu vrazili taneční rytmus. Cotton Eye Joe strávil 25 týdnu nepřetržitě na špici německého žebříčku, čímž pokořil Modern Talking, kteří se tam udrželi jen 19 týdnu. Po samotném Německu se singlu prodalo 1,7 milionů.

Charakteristický zvuk kapely útočil primárně jednoduchými schématy. Tvořila jej kombinace country motivů podkreslená útočnými syntezátory a rychlým monotónním beatem. V tomtéž duchu se nesla také relativně propracovaná image, která těžila ze všech myslitelných vidláckých stereotypů, které panují o americkém jihu. Což ve srovnání se švédskými kořeny formace působí minimálně kuriózně, vždyť občanské jméno Mary Joe zní Annika Ljunkberg.

Kdokoli z nás má tedy do sobotního rána možnost stát se vlastníkem Rednex a třeba jim naplánovat turné po Etiopii, nebo jim změnit styl a udělat z nich laptopovou intelektuálštinu, nebo je předělat na detektivní kancelář, nebo je rozpustit. Za tu srandu to nejspíš stojí.

O jak moc utopené peníze půjde, si můžete ověřit 1. září, kdy Rednex zahrají na ranči v Kostelanech u Kroměříže.