„Původně jsem chtěla vydat album ke svým třiceti letům na scéně říkala jsem si, že jsem docela dlouho nic nevyprodukovala, což bylo způsobeno tím, že jsem měla jiné, rodičovské priority. Napadlo mě oslovit Petra Soviče, kapelníka orchestru Golden Big Band Prague, a zeptat se, jestli by do toho se mnou nešli. S různými bigbandy jsem zpívala léta letoucí, líbí se mi zvuk velkého orchestru. Nahrát swingovou desku jsem si navíc vždycky přála už i proto, abych jí zpestřila svou dosavadní diskografii,“ vypráví Ilona Csáková.

Začátky s Laurou

Petr Sovič byl jejímu nápadu velmi nakloněn společný projekt zrál ve výsledku dva roky, takže vydání desky se oproti původnímu plánu protáhlo, ale tak to mělo podle zpěvaččiných slov být.

„Při skladbě repertoáru jsem měla pocit, že se musím v rámci lehce nostalgické nálady ohlédnout až k samým začátkům, k následnému dlouhému období mé pěvecké kariéry, ale zároveň s očekáváním věcí příštích přijít i s něčím novým. Takže jsem začala u skupiny Laura a její tygři, která se stala mým pěveckým ‚odrazovým můstkem‘ (skladba 49 dní do jara). Mou hitovou éru zastupují na CD například skladby Pink, Tornero, Malý vůz, Proč mě nikdo nemá rád, ale třeba i Když zbývá pár slov či krásný duet Pláč (Crying od Roye Orbisona) s Karlem Gottem,“ sděluje interpretka.

Abych byla in

Novou písní na albu je jednak titulní Pořád jsem to já s textem mladé písničkářky Patricie, hudbu k ní složil Augustin Bernard, který se navíc ujal bigbandových aranží všech skladeb. Zároveň je Patricie (Ilonu Csákovou zaujala už dříve, například textem k písni Ewy Farné Boky jako skříň) podepsána jako textařka i skladatelka pod bonusovou novinkou Abych byla IN, která je předzvěstí další části zpěvaččiny kariéry. Vznikla poté, co spolu dámy vedly asi hodinový telefonický rozhovor.

„Jsem trošku časově limitovaná pendluju mezi Brnem, kde žiju, a Prahou, kam jezdím pracovně. Spoustu věcí musím řešit po telefonu. Že jeho prostřednictvím vznikne píseň, která je v nadsázce jakousi vnitřní výpovědí o mém vztahu k sociálním sítím, jsem si vůbec nemyslela před Patricií smekám, je to talentovaná žena,“ říká Ilona Csáková a pokračuje: „Jsem z generace, která sociálním sítím moc neholduje, je fakt dřina pojmout je jako součást životního stylu. Snažím se jich využívat pouze tak, aby byly dobrým sluhou, protože vím, že dokážou být i velmi špatným pánem.“

Zpočátku prý pro ni byla píseň, již doprovází i zdařilý videoklip, tak trochu krokem do neznáma. „Všechno se mění, ale člověk nakonec ten matrix musí přijmout. Postavit se k tomu čelem. A protože mě ještě pořád baví zpívat, chtěla jsem mít písničku, která drží krok a inspiruje se světovou produkcí,“ doplňuje zpěvačka.

V plánu je i miniturné

Navázat by na ni chtěla i dalšími songy jak potvrzuje, v příštím roce má ambici přijít s novým albem s ryze moderním zvukem. „Všechno teprve zraje v srdci a hlavě, ale vím jistě, že bych na něm zase ráda spolupracovala s Patricií. Chci dělat takové věci, které mě budou blažit. Ne že by mě neblažila tato deska, která je předzvěstí všeho budoucího… Sama jsem zvědavá na to, co přijde, na lidi, které třeba potkám a začnu s nimi spolupracovat, cesty nás všech jsou mnohdy nevyzpytatelné,“ dodává Ilona Csáková. Do té doby má v plánu odjet i miniturné po Česku a Slovensku, které je zatím ve stadiu příprav.