Spolu s perkusistou Alanem Vitoušem napsali jeho členové hudbu k baletně-tanečnímu představení Spor aneb Dotyky a spojení v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě.

Jazzmani na divadelním jevišti

Zároveň ji tito špičkoví hudebníci živě na jevišti interpretují. „Využili jsme motivů a citací barokních skladatelů Jeana-Philippa Rameaua a Johanna Sebastiana Bacha, nicméně z osmdesáti procent se jedná o naši vlastní tvorbu,“ uvádí jeden ze členů kvarteta Jindřich Pavliš.

Stejně jako v choreografii Igora Vejsady, která je založena na kontrastu mezi klasickým baletem a současným pohybovým divadlem, lze zde v hudbě Clarinet Factory vystopovat ambient, minimalismus, prvky jazzu, etna, elektronické taneční scény, ale i soudobé klasické hudby. „To je pro nás typické již od vzniku našeho souboru,“ podotýká Pavliš.

Představení na scéně Divadla Jiřího Myrona s živou hudbou Clarinet Factory mělo premiéru 25. dubna letošního roku a bude uváděno určitě ještě nejméně do konce letošního roku.

Na „Colours“ s Dusilovou a Hlavenkovou

Vedle této divadelní aktivity vystupuje Clarinet Factory ve společném projektu Eternal Seekers s Lenkou Dusilovou a Beátou Hlavenkovou, se kterým kvarteto zavítalo do Ostravy na festival Colours of Ostrava.

„Ve své dramaturgii máme velmi široký záběr, dotkli jsme se prakticky všech žánrů, ale podstatnou část našich koncertů tvoří vlastní tvorba. Při přípravě a realizaci jednotlivých tematických programů spolupracujeme s řadou špičkových českých interpretů, jak tomu bylo v minulosti například s Janou Koubkovou, s níž jsme natočili cédéčko Tenerife blues,“ dodává Jindřich Pavliš.

V současné době je jejich stálým spolupracovníkem perkusista Alan Vitouš.

Multimediální happening v Nečíně

Chuť souboru pouštět se do netradičních věcí se například odráží v organizování každoročního červnového multimediálního happeningu v zatopeném lomu v Nečíně s hudbou, projekcemi a fireshow za účasti dalších hudebníků.

Jindřich Pavliš k filozofii kvarteta říká: „Nechceme být jen interprety a klarinetisty. V klasice nebo jazzu jsme interprety, v improvizacích a nových mezižánrových projektech i tvůrci. Dříve jsme hráli na klarinety a aranžovali, teď víc improvizujeme, komponujeme, hrajeme i na jiné nástroje a zpíváme. Chceme být souborem, který má co sdělit. Ne muzeem.“

Ostatně to, že je Clarinet Factory souborem originálním, živým a úspěšným, dokládá jejich účast na významných mezinárodních festivalech a přehlídkách, jakými jsou Jazz Lent v Mariboru, Struny podzimu, Janáčkův máj v Ostravě, Jazz Peak v Sofii, vystoupení v koncertních cyklech Pražské komorní filharmonie, České filharmonie, ale i na dalších prestižních akcích.

Hudební soubor Clarinet Factory má před sebou řadu zajímavých projektů. A ony stávající v současné době výrazným způsobem „okysličují“ hudební dění nejenom v naší vlasti. A to je rozhodně chvályhodné zjištění.