Vypadá to každopádně na velkolepý večírek. Dojde třeba i na nějaké fúze jednotlivých hudebníků?
Snap! jezdí jako DJ duo, ti žádnou kapelu nepotřebují, ale Opus přijedou s celou sestavou. A ostatní zpěváky, včetně mě, doprovodí má nová skupina Kvatro.

A proč zrovna teď? Vztahuje se koncert k nějaké události, která nám zůstává skrytá?
Nevztahuje. S nabídkou uspořádat jej za mnou přišel italský producent Gabriel Grillotti, který navrhl i jednotlivé umělce. Mně se toto propojení líbilo, byla to pro mě hozená rukavice, kterou jsem rád přijal.

Aneta Langerová.
Aneta Langerová se živě loučí s CD Na Radosti

Ještě se vraťme k muzikálu Muž se železnou maskou. Rád s kolegy saháte po historických tématech, čím vás zaujalo zrovna toto?
Vzešlo od našich jihokorejských partnerů, kteří ve své produkci odehráli v Soulu dva mé muzikály Kleopatra a Tři mušketýři. Kleopatra zaznamenala v Soulu 350 repríz, dalších padesát v japonském Kjótu, a Tři mušketýři dokonce 650. Na základě tohoto úspěchu přišli s tím, že by rádi viděli pokračování Tří mušketýrů, a tak jsme vymysleli Muže se železnou maskou. Moc se jim zalíbil, takže v příštím roce poputuje tento nový muzikál také do Koreje.

Jak se vám hudba konkrétně k tomuto kusu psala? Co vlastně musí být na začátku, než se pustíte do tvoření?
Trvá mi pár měsíců, než si v hlavě srovnám, kudy se hudebně ubírat, jak odstartovat první dějství samotného díla a jakou hudbu napsat daným rolím, tudíž konkrétním interpretům. Pak začnu chronologicky skládat hudební obrazy, které postupně zasílám Fanánkovi (Lou Fanánek Hagen) k otextování. Nakonec se dopíše přídavek a defilé. To trvá zhruba šest až sedm měsíců.

Richard Müller a Adéla Banášová
Dojde i na duet? Uvidíme, říkají Adela Banášová a Richard Müller

Mezitím se již realizuje scéna, kostýmy, výprava, režie, choreografie… A samozřejmě všichni interpreti chodí v průběhu zkouškového období do studia nazpívávat CD verze svých písní. Není to lehký a jednoduchý proces. No a k tomu všemu potřebujete kapitál, tedy partnery, investory, sponzory, a dát dohromady nějakých 12 až 13 milionů korun, aby se projekt dokončil a představil publiku.

Nedávno jste byl hostem televizního pořadu s Rudym Linkou, kde zaznělo, že máte rád historické filmy, což možná souvisí i s těmi historickými náměty muzikálů… Tak na koho si posvítíte příště? Že by na Caesara
Caesara jsme již měli vlastně v Kleopatře. Ale mám jeden námět, který bych teď nerad prozrazoval.