S obvyklým šarmem a muzikantskou brilancí zahrála očekávatelný výběr ze svého repertoáru. Úvodní píseň Farewell, Angelina naznačila, že se bude často vzpomínat na 60. léta. Ovšem hned následující The Scarlet Tide z pera Elvise Costella připomněla, že Joan Baezová stále zůstává „angažovanou“ umělkyní. Baezová totiž zazpívala samotným Costellem aktualizovanou verzi textu, kritizující Bushe a vyzývající k odvolání amerických vojáků z Iráku.

Protest bez agitky

Sympatickou vlastností americké písničkářky však zůstává, že nemění koncerty ve večery agitek. Když už prezentuje svoje lidumilné politické názory, například písní Christmas in Washington, činí tak s nadhledem. Přitom neváhá ani obyčejně dojímat nebo bavit. Jako v citlivém podání smutné irské lidovky Fennario, respektive ve vzpomínce na „staré dobré“ časy twistu Wonderful World z repertoáru Sama Cooka, pojaté na samé hranici sentimentu a humoru. Dylanův ironický protestsong With God On Our Side věnovala Joan Baezová přítomnému Václavu Havlovi.

Boba Dylana ostatně Joan vzpomněla během večera několikrát. Jako úvod skladby Love Is Just a Four Letter Word neopomenula zopakovat ani známou anekdotu z dob jejich soužití: „Strašně rychle skládal písně a zase je zapomínal. Jednu z nich jsem nahrála a on se mě zeptal – to není špatná písnička, kdo ji vlastně napsal? Tohle je ta píseň.“

Krom skladeb Dylanových zazněly mimo jiné i cover-verze Cohenovy balady Suzanne nebo Lennonovy nadčasové Imagine. Doprovod zvolila Baezová
opět folkově střídmý. V první polovině a závěrečné části koncertu ji podpořili pouze baskytarista Graham Maby a citlivý mistr zvukomalby, hráč na kytaru, steel kytaru a dobro Erik Della Penna, známý například z nahrávek Joan Osborne. Po zbytek vystoupení si písničkářka vystačila sama s kytarou. Osamocena zahrála i sugestivní Diamonds And Rust, jednu ze svých vůbec nejslavnějších písní.

Nejen pro pamětníky

Po pěvecké stránce se Joan Baez stále udržuje ve vynikající formě. Její hlas byl silný, znělý a svěží od první písně až po závěrečný gospel Swing Low, Sweet Chariot, který předvedla bez doprovodu nástrojů a skutečně z plných plic. Pražský koncert uzavřel letošní jarní evropské turné. Fakt, že zpěvačka nemusela šetřit hlasivky před dalším vystoupením, se slyšitelně projevil právě na jejím nasazení.

Do Evropy se Joan Baezová vrátí zase koncem června, kdy zahraje na několika místech v Německu, Francii, Španělsku a Velké Británii. Dlouholetí příznivci Joan Baezové a pamětníci museli být spokojeni s výběrem repertoáru, decentním muzikantským pojetím i přesvědčivostí zpěvačky. Pro překvapivě početnou mladší generaci diváků mohl koncert znamenat třeba lekci z dějin folku, ovšem bez vyčpělé pachuti „výchovných koncertů“.