Nebylo třeba ještě ani uvést do chodu speciální efekty a pražské Letňany ovládla industriální atmosféra. Mohla za to k nebi se tyčící obří scéna, která leckomu mohla svým designem asociovat například slavný němý film Metropolis. Výtvarnou stránku a melancholickou náladu ještě umocnily šedé těžké mraky a lehký déšť.

„Jen si užijte hudbu.“ Těmito slovo začalo v 19 hodin své vystoupení ženské duo Jatekok. Hudebnice hrály notoricky známé písně Rammstein v klavírní úpravě. Sem tam si vysloužily potlesk, ovšem publikum je spíše dále vnímalo jen jako podkresovou hudbu před začátkem show hlavních hvězd.

Český hudební skladatel, zpěvák a občanský aktivista Michael Kocáb.
Rockeři nedisponují uměním odcházet, říká hudebník Michael Kocáb

Rammstein začali přesně na čas. Jak se dalo očekávat, jako úvodní píseň zvolili Armee der Tristen z jejich letošní desky Zeit. Aktuální nahrávka měla v playlistu velmi výrazné zastoupení a skladby z ní hrála kapela na pražských koncertech vůbec poprvé. Ačkoliv album svým uvolněnějším tempem a šansonovitější povahou vzbudilo u řady fanoušků spíše rozčarování, vystoupení obhájilo kvalitu z něj vybraných skladeb na výbornou. Vynikla například skutečná síla titulní písně a osvědčilo se, že singlová Zick Zack je opravdu stvořená pro obří koncertní pódia.

Pódium měnilo nasvícení, barvy a sálaly z něj ohně. Dynamice show přispívalo střídání nálad. Kapela dokázala publiku naservírovat hororovou podívanou jako například při písni Puppe či ho roztančit při Radio, popřípadě ho nechala z plných plic skandovat při klasické Du Hast. Hit Deutschland uvedl taneční remix skladby od kytaristy Richarda Z. Kruspeho a efektní taneček ve svítících oblecích.

Odkaz na německé město 

I když skupina na začátku žádala diváky, aby schovali své mobilní telefony do tašek, při skladbě Engel je vybídla k tomu, aby je opět vyndali a rozsvítili nad hlavami baterky. Na obrazovkách se objevil text písně a diváci ji za klavírního doprovodu odzpívali celou skoro sami. Skupina se pak nechala přenášet na rukou fanoušků usazená ve člunech. Podařilo se jí tak vytvořit v prostředí velkolepého venkovního koncertu pro 60 tisíc lidí překvapivě intimní atmosféru.

Byla to vrcholná ukázka toho, jak Rammstein dokáží pracovat s publikem a aktivně ho zapojit do koncertu, ačkoliv snad jediná věta, kterou za celý koncert zpěvák Till Lindemann pronesl, byla česká: „Ruce nahoru.“

Futuristické pódium poháněné větrem a sluncem bude designovou dominantou letošního Rock for People.
Kosmické pódium na Rock for People: Nabíjet ho budou slunce a vítr

Rammstein prezentují tak výjimečný koncertní zážitek, že fanouškům, kteří na ně chodí pravidelně, ani nevadí, že se některé scénky jako například zatápění pod kotlem při písni Mein Teil nebo ejakulace z obřího kovového penisu na hlavy diváků při Pussy opakují. Kapela nabídla obdobnou show jako při své poslední zastávce v roce 2019. Ve výsledku to ale ničemu nevadilo.

Němečtí metalisté patří ke světové koncertní špičce, a tak před každým turné stojí před těžkým úkolem. Obhájit svůj status, pojmout show tak, aby nepůsobily jako retro, ale nanejvýš aktuálně, naplnit vysoká očekávání návštěvníků a hlavně překvapit a stále šokovat. V Praze dokázali, že se jim to stále daří na jedničku.