O nejslavnější české čtveřici se tradují legendy, že před pauzou spolu členové nevydrželi být v jedné místnosti a moc se nemuseli. Nyní to vypadá, že jim to spolu dobře klape. Nabízí se otázka, jestli to před novináři jen nehrají.

„No, my jsme dobrý herci, ale to, co říkáte, zní dobře, díky,“ smál se Robert Kodym. V kapele panuje přátelská atmosféra, na všem se domlouvají společně. Házejí po sobě někdy i sarkastickými vtípky a špičkují se, při odpovídání se doplňují a navzájem si jeden druhého dobírají.

Nová generace posluchačů

Vydání alba Evolucie bude bezesporu vrcholem hudební sezony v Česku.

Na koncertní pódia se Lucie vrátila velkolepě v roce 2014, ale až do vydání singlu Takhle tě mám rád nevydala šestnáct let nic nového. I koncertně je po ní hlad. Loni zahrála pouze na festivalu Soundtrack Poděbrady. Přesto na ni její fanoušci nezapomněli a dokonce kapele zatím vyrostla nová posluchačská generace.

„Podle průzkumů tvoří zhruba čtvrtinu našich posluchačů mladá generace,“ prozradil Michal Dvořák. Skupina ve studiu předala podepsanou kytaru a vstupenky na koncert dvěma mladým fanynkám, které je vyhrály v soutěži.

„Ptal jsem se jich, jak nás začaly poslouchat, a samozřejmě přes rodiče, kteří mají rádi naši hudbu. Vždyť i Robert mi vyprávěl, že jeho maminka poslouchala Beatles a má je teď rád,“ připomněl P.B.CH a Kodym přitakává: „Do teď jsem se z toho nevzpamatoval. Je to tak, děti poslouchají hudbu svých rodičů.“

Vývoj kapely

Po tolika letech posluchači mají velká očekávání, skupina ale tlak necítí. „My jsme nepotřebovali žádnou desku, ale jsme toho názoru, že by kapela měla mít nějaký vývoj a zkusit udělat něco nového, i když to někoho nebude zajímat. Proto chceme skládat nové věci. Ohrávat staré písničky pořád dokola je strašidelné,“ vysvětlil David Koller a ostatní souhlasně přikyvují.

Slovo si bere P.B.CH: „Třeba Paul McCartney mi v tomhle přijde úžasný, jak pořád vydává desky. Mám ho moc rád. Třeba ta jeho poslední Egypt Station není úplně prvoplánová, hitová, ale líbí se mi.“

Omílání hitů?

„Mně se líbilo, když se redaktorka zeptala Keitha Richardse, kterou písničku má nejradši, a on odpověděl: ‚Snad tu, kterou nesnáším, ne? To bych vám odpověděl: Satisfaction.‘ Vždyť oni už ji hrají přes padesát let. To musí být neskutečný,“ zamyslel se Michal Dvořák.

Právě před Rolling Stones hrála Lucie v roce 1995 na Strahově. Všichni se ale jednohlasně shodují, že chtějí od takových legend taky slyšet ty největší hity a nejlépe ještě v původním šedesátkovém aranžmá, nechal se slyšet Robert Kodym.

Lucie pomalu tvoří i seznam písniček pro nadcházející turné k nové desce Evolucie. „Dřív jsme to dělali tak, že jsme staticky naskládali do playlistu nové věci. Pak nám ale došlo, že je nikdo nezná, a zase jsme je vyskládali pryč. Jde o to, jak rychle lidi vsáknou novinky. Na připravovaném turné zkusíme pět nových písniček a uvidíme,“ sděluje Koller.

Píseň Oskara Petra

Ještě před vydáním desky vyjde další singl. Tentokrát Lucie vsadila na píseň od Oskara Petra, který jí v minulosti napsal například tři zásadní hity Chci zas v tobě spát, Rouháš se bohům nebo Medvídek. „Píseň přetextoval Robert. Oskar ji napsal v době, kdy se z Ameriky vracel do Čech. Ten jeho text byl dobrej, ale spíš pro nějakou kriminálku Praha. V té době se rozváděl a tu píseň měl do teď v šuplíku,“ řekl David Koller a Robert Kodym doplňuje: „Ano, vznikla prý v druhé polovině osmdesátých let v Los Angeles a my jsme se do ní teď ponořili. Myslím si, že kvalitní skladby jsou nadčasové.“

Podlézání rádiím

Současná hudba je plná syntezátorů, aby byla přístupnější pro posluchače. Někdy se pak stane, že hudebník vytvoří podlézavou skladbu. „My tomu říkáme prolézání řitním otvorem komerčních rádií,“ říká Kodym a Koller dodává: „Tohle jsme několikrát probírali. Na desce Slunečnice jsme se trošku snažili vlézt tam, jak říkal Robert. Prostě jsme podlézali rádiím. Celé to album jsme nahráli pro rádia, je to měkká deska a nakonec se podařilo přesně to, co jsme nechtěli. Rádia to nehrála. Je lepší, když si člověk nechá volno v hlavě a píseň nechá vyvíjet, než ji hned tlačit do FM prostoru.“

Turné
Ostrava: 13. listopadu
Brno: 17. a 18. listopadu
Praha: 22., 23. a 24. listopadu
Bratislava: 27. listopadu
Košice: 30. listopadu