Vznik desky Špička, společného uměleckého počinu Oty Klempíře a Oskara Rózsy, provází od počátku náhody. Spontánní bylo navázání spolupráce „špiček" česko-slovenské hudební scény, přerod ortodoxního deklamátora „Klempy" ve zpěváka  a šansoniéra a v neposlední řadě také zařazení jediné anglické písně na album. „My Life původně vznikla jako titulní píseň k filmu, ale tvůrci dali přednost jiné. Měli jsme s Oskarem natočené cédéčko, celé česky, a nevěděli jsme, co s touhle jedinou anglickou písní máme dělat. Bylo to takové nechtěné děcko, ale bylo naše, tak jsme se dohodli, že ji na desku dáme," vysvětluje Klempíř, kterého při psaní písně inspiroval David Bowie. „Před lety se holedbal, že složil celé album tak, že rozstříhal stránky z románu na kousky, které pak lovil z lavoru a lepil k sobě. A protože výsledkem jeho snažení byla fantastická deska, chtěl jsem to taky zkusit. Vzal jsem asi padesát černošských písní a tradicionálů a vybral z nich jednotlivý fráze, který mě bavily, a sestavil je dohromady," popisuje český textař.

Po vzoru Sin City

Osobité pojetí bylo přitom rozhodující i při vizuálním zpracování pilotního singlu. „Chtěli jsme udělat umělecký klip, zároveň lovestory, srandu a retro sedmdesátých let po vzoru kultovního Sin City," popisuje Klempíř. Ten ke spolupráci oslovil režiséra a 3D animátora Jana Krejčíře, který má na svém kontě desítky klipů a reklam, mimo jiné také Bártovu skladbu Předpokládam oceněnou jako Klip desetiletí.

Automobilová honička ve Volze

„Videoklip vznikl na základě jediného obrázku, šlo o návrh plakátu na písničku, který se zalíbil natolik, že z toho vznikl celý scénář. Od začátku jsme měli jasno v tom, že bude animovaný. Když jsem slyšel skladbu poprvé, evokovala ve mně nějaký temný příběh. Konkrétně se mi vybavil gangsterský příběh ve východoevropském stylu ze 70. let. Napsal jsem tedy jednoduchou story o gangsterovi a do něj zasadil vše, co by měla gangsterka obsahovat - automobilovou honičku ve vozech Volha, přestřelky, exploze, lascivní scény v nočním klubu, vraždu a pomstu, prostě klasika," prozrazuje talentovaný režisér a dodává: „I když se jedná o animaci v komiksovém stylu, tak jsem celý klip vytvořil pomocí programu 3D MAX. Výroba trvala celkem čtyři týdny, další týden zabrala postprodukce a střih," říká Krejčíř, podepsaný také pod grafickým zpracováním 3D coveru Špičky, kterou vydalo v polovině března hudební vydavatelství EMI.