Někteří již dokonce uvažují o podání hromadné žaloby, za lístky mnozí utratili tisíce korun. O svých plánech informovali na sociální síti Facebook ve skupině M!kulov.

S prosbou o radu se obrátili i na Českou obchodní inspekci. Ta však podle slov tamního mluvčího Jiřího Fröhlicha nemůže v současnosti s případem nic dělat. „Uzavřením kupní smlouvy vzniká soukromoprávní vztah, což nepřísluší České obchodní inspekci řešit,“ uvedl tiskový mluvčí.

Neposkytnutí služby lze však považovat za porušení smlouvy a spotřebitel by měl písemně vyzvat k navrácení peněžní částky za vstupenky v plné výši v určitém termínu. „Pokud nedojde k dohodě, Česká obchodní inspekce nemůže vyzvat podnikatele, aby peníze vrátil, je třeba se svých práv domáhat soudní cestou podáním žaloby k příslušnému soudu,“ doplnil Fröhlich.

Zástupci společnosti Ticketportal, která prodej vstupenek zajišťovala, se brání slovy, že také oni čekají na peníze. „Na základě smluvních vztahů odvádíme tržby za prodané vstupenky pořadateli. V případě zrušeného představení nám je pak pořadatel vrací a my zahajujeme vracení vstupného. Nyní na tento krok čekáme,“ informoval Jiří Rothbauer z reklamačního oddělení Ticketportalu.

Promotér akce Open air Elán 2017, PČS agency, se ve svém nedávném tiskovém prohlášení omlouvá za způsobené komplikace. Ohrazuje se tím, že sama čeká na peníze od společnosti zastupující skupinu Elán. „Z vážných důvodů jsme byli nuceni odstoupit od smlouvy se společností zastupující skupinu. I přes odstoupení od smlouvy a opakované výzvy, nejsme schopni započít vrácení zálohy prodejci vstupenek. Vzniklou situaci předáváme právnímu zástupci a budeme se snažit ji vyřešit v co nejkratším termínu,“ zmínila za PČS agency Hana Vašíčková.

K celé situaci se vyjádřila i skupina Elán na svých oficiálních stránkách. „Velmi nás tato situace mrzí,“ napsala skupina.