Sir Elton John stylově uzavřel letošní sezónu halových koncertů. Do Prahy zavítal nejenom v prvotřídní hráčské i pěvecké formě, ale i se skvělou náladou.
Mezi písněmi toho sice moc nenamluvil, ale na fanoušky se sympaticky zubil a nadšeně zdvihal ruce a ukazoval prstem do všech koutů vyprodané O2 areny. Když se loučil, dokonce si cestou do zákulisí samou radostí poskočil. Před přídavky se také prvním řadám podepisoval.
Improvizace
Show odstartoval instrumentální jízdou a během večera se ještě několikrát předvedl jako klavírní virtuóz při energických improvizacích div, že mu od prstů nelétaly jiskry, například hit Rocket Man uvedla dlouhá předehra.
Přestože celosvětové turné, které potrvá až do června, uspořádal k vydání desky Wonderful Crazy Night, zazněly z ní pouze dvě skladby Looking Up a A Good Heart.
Decentní jeviště pomáhalo vyniknout zpěvákovu charismatu. Devětašedesátiletý muzikant na scéně vyniká svými nablýskanými róbami a extravagantními brýlemi.
Dění na pódiu přenášely dvě boční projekce a zadní obrazovka pouze vizuálně dokreslovala show občas kýčovitými barevnými obrazci. Interpreta doprovázela pětičlenná perfektně sehraná kapela, kterou na konci sympaticky představil.
Tklivé balady
Brýlatý klavírista nejvíce těžil ze slavné desky Goodbye Yellow Brick Road, ze které nejvíce zazářial stejnojmenná skladba. Velkou část repertoáru tvoří tklivé romantické balady. Největší úspěch zaznamenaly kusy jako Your Song, Bennie and the Jets, Tiny Dancer, Someone Saved My Life Tonight, Sorry Seems to Be the Hardest Word, kterou v roce 2002 znovu nahrál s popovou chlapeckou kapelou Blue, Your Song nebo Don't Let the Sun Go Down on Me, ve které později hostoval popový kolega George Michael. Právě tato aranž zazněla na pražském koncertě.
Přídavky patřily písni pro princeznu Dianu Candle In The Wind, a aby nekončil pateticky, rozbil smutnou náladu rozvernou Crocodile Rock, jejíž hravý zkreslený refrén si zpívala celá hala.
Přestože byl koncert na sezení, ke konci show se velká část fanoušků nejenom z plochy přesunula pod pódium, kde vesele řádila.
Courání a fanatik
Je třeba zmínit i nepříjemný jev, který se opakuje téměř na každém koncertě. Světoví interpreti začínají povětšinou na minutu přesně, a protože diváci chodí až na poslední chvíli, nestihnout je u vchodu odbavit a celou arenou mezi sedadly potom bloudí nešťastníci, kteří nemohou najít své místo a kazí zážitek ostatním.
Před halou se také posluchače snažil od koncertu odradit náboženský extremista s megafonem, který zpěváka obviňoval z pedofilie a dalších zvráceností.