Tvoří ho árie, které Händel ve svých oratoriích napsal pro bas či basbaryton, hlasový obor ztělesňující hrdinství, pevnou víru a odhodlání. „Výrazný mužný zjev sólisty Vídeňské státní opery Adama Plachetky ve spojení s jeho odhodláním, s příjemně barevným hlasem a přirozenou muzikalitou jej předurčují k těmto händelovským rolím. Na nahrávce je při tom sólistovi rovnocenným partnerem Czech Ensemble Baroque pod vedením Romana Válka," prozradil Vladan Drvota ze Supraphonu.

Rušil nás festival

Adame, co bylo při nahrávání alba obtížné a co vás třeba i překvapilo?
Asi nejvíc stresující byl nedostatek času. Nebylo ho na rozdávání. Navíc zrovna ve stejné době probíhal v Třebíči jakýsi festival, který nám často rušil tichá místa. Díky dobré organizaci a pevným nervům všech ve sboru i orchestru se ale nakonec vše zvládlo.

Na nahrávce je vám partnerem skvěle hrající Czech Ensemble Baroque pod vedením Romana Válka. Byla to vaše první spolupráce?
V žádném případě. Roman mě vlastně k barokní hudbě přivedl. Nastudoval jsem s ním asi před deseti lety svého prvního Mesiáše a od té doby se snažíme stále udržovat kontakt a vymýšlet nové projekty.

Árie z Händelových oratorií zazněly na vašem pražském koncertě již 13. listopadu v pražském Rudolfinu. Jak jste se na své publikum těšil?
Na pražské publikum se těším pokaždé. Je krásný pocit zazpívat si občas doma. Bohužel to není tak často, jak bych si přál. Letos mi termínově vyšlo minimum představení v divadle, tudíž jsem rád, že se to daří trochu kompenzovat koncerty.

A prozraďte budete s tímto koncertním programem vystupovat také v jiných městech?
Stejný program jako na CD a v Praze se chystáme uvést v únoru v Brně a ve Zlíně.

Co vás příští rok čeká, jak zatím své vídeňské angažmá hodnotíte?
Až do konce roku jsem téměř nepřetržitě ve Vídni. Právě probíhají představení Tita. Máme za sebou listopadovou premiéru Gluckovy Alceste. Potom se těším na Dulcamaru v Nápoji lásky a Harlekýna v nové inscenaci Ariadny na Naxu…

Ve Vídni je dobře

Prý se chystáte i za oceán…?
Ano, na jaře bych měl absolvovat svůj debut ve Spojených státech. S Maestrem Mutim a Chicagským symfonickým orchestrem budu zpívat Bachovu Mši h-moll. Potom se vracím do Vídně na sérii Bohémy a léto strávím v Glyndebourne jako Figaro. Své vídeňské angažmá zatím hodnotím velmi pozitivně. Je to skvělá průprava pro další uměleckou dráhu. Těžko bych jinde nastudoval tolik repertoáru, viděl tolik různorodých představení, potkal tolik skvělých kolegů.