Muzikál, k němuž napsal libreto mnoha cenami ověnčený Joe DiPietro (tituly Memphis, Miluji tě, ale…), zavede diváky do jednoho ospalého amerického města. Jeho obyvateli jsou rázná dívka, opravářka motorek Natalie, její ovdovělý otec Jim, pragmatická majitelka baru Sylvia, její nenapravitelně romantická dcera Lorraine, zakřiknutý Denis, intelektuálka Sandra, konzervativní starostka Matilda, její poslušný syn Dean a šerif Earl.

Jejich poněkud nudné a stereotypní životy zčistajasna rozčeří záhadný cizinec, kytarista Chad – právě se mu porouchala motorka, když projíždí jejich městem, a tak nezbývá, než si ji nechal opravit. „Chada jsem si zamiloval," říká jeho představitel, držitel dvou Thálií Jan Kříž.

„Je to hrdina v té nejlidštější podobě, protože je vlastně ne moc bystrý kluk se všemi špatnými mužskými vlastnostmi, na které si vzpomenete. Ale přesto jde o skvělého člověka s obrovským srdcem, plným lásky a ideálů. Všechno myslí dobře a jde mu vždycky o dobro druhých. A to na sobě miluje nejvíc."

V alternaci s Křížem ztvární Chada Přemysl Pálek, který svého hrdinu vidí takto: „Hezoun, narcis, spokojený a duševně vyrovnaný muž. Zároveň absolutně citlivý. Nebojí se konfliktu, protože umí ze všeho hned perfektně vybruslit. Jak umí se ženami flirtovat, tak jim dokáže i úspěšně naslouchat. Jednoduše řečeno, jsme si dost podobní."

V dalších rolích se objeví Petra Tenorová/Petra Kosková (Natalie), Petr Vondráček/Zbyněk Fric (Jim), Marie Křížová/Ilona Maňasová (Sylvia), Kateřina Šildová/Genny Ciatti (Lorraine), Petr Kutheil/Jan Tenkrát (Dennis), Kateřina Steinerová/Markéta Martiníková (Sandra), Renáta Podlipská/Alena Štréblová (Matilda), Roman Tomeš/Jan Tenkrát (Dean) a Michal Pleskot/Martin Bačkovský (Earl).

Celkem v muzikálu zazní čtyřiadvacet Presleyho písní v překvapivých současných aranžích, včetně Jailhouse Rock (Vězeňskej rock), Heartbreak Hotel, Love Me Tender (Něžná láska) či Don´t Be Cruel (Zlá, jsi zlá).

Text Adama Nováka

Českým textem je opatřil, stejně jako celé libreto, Adam Novák. Že to byl úkol nesnadný a zavazující, je nasnadě. Co tedy pro něj bylo na cestě za českým překladem vůbec nejtěžší, co musel překonat? „Strach. Nezavděčíte se všem. Kolik tam dát originálních amerických sloganů a nakolik písničky počeštit? A když chci ctít každou notu, tak vím, že mě budou interpreti nenávidět. Je mi jasné, že je to v češtině těžké. ‚Vyhoď pár slabik, to nemůžou uzpívat,' požaduje tvůrčí tým. Ale to je jako kdyby někdo žádal choreografa, aby udělal choreografii jednodušší, vyhodil pár kroků. Rokenrol je prostě rokenrol. Žádný kompromis," říká Novák.

Režisérem a scénografem Srdcového krále je Šimon Caban, choreografie je dílem Petry Parvoničové, kostýmy navrhla Zuzana Straková a o hudební nastudování se stará Lubomír Dolný. „Práce, kterou máme dosud za sebou, byla tvrdá a radostná se skvělými spolupracovníky u režijního pultu, na scéně i v zákulisí. Křičel jsem jen jednou a pak se navíc ukázalo, že bezdůvodně," směje se Šimon Caban.

„Nemohli bychom si dovolit pořídit licenci na herecky tak náročný titul, kdybych nevěděl, že v Divadle Kalich dáme pro Srdcového krále dohromady prvotřídní obsazení mladých talentů, kteří si poradí s nelehkou kombinací komediálního žánru a všestranného muzikálového herectví. Už několik sezon takové talenty vyhledáváme, dáváme jim příležitost a diváci si k nim našli cestu," doplňuje producent a ředitel Kalichu Michal Kocourek.