Sunshine trpí nepůvodností

TÁBOR - Táborští Sunshine se hlásí v pořadí již s pátou deskou nazvanou Dreamer. Kapela předchozím albem Moonshower and Razorblades posadila laťku, minimálně u českých kritiků, hodně vysoko.

30.3.2007

SunshineFoto: Archiv

Nový počin otevírá pohodová a hezky rádiově učesaná You (In Your Head), které vévodí orchestrální linka a příjemně chytlavý refrén. Hned první skladba ovšem jasně naznačuje, co je charakteristické pro celé album: kapela kopíruje současné minulé trendy kytarového pop-rocku. Skladby povětšinou stojí na svižné rytmice, do harmonií se čas od času nepokrytě přimíchá kytarová poetika a la The Cure, refrén připomínající Coldplay nebo sloka inspirovaná kapelou Franz Ferdinand.

Vnitřní hudební invence je na desce málo, i když produkčně, zvukově i instrumentálně Sunshine samozřejmě nabízejí vysoký standard. Kapele se rozhodně musí uznat, že nesází na prvoplánovou hitovost.

To platí i o pilotním singlu Top! Top! The Radio! Song v drobných náznacích evokuje punkovou ošklivost, která posléze přejde do tanečně potrhlého refrénu. Příjemně diskotékově našláplou skladbou je šestá The Fear, která potvrzuje, že kapele svědčí dravost a trochu zdravé naštvanosti.

Sunshine si rozumí i s poněkud ponurými motivy jako například v Dead Leaves. Co ale Tábořanům chybí, je vyhraněnost vůči okolním hudebním vlivům a větší pestrost rytmických i harmonických motivů. Sunshine je sice domácí kapela, ale svým směřováním, světovostí a popularitou si říká o srovnání se žánrovou špičkou. Dreamer není špatné album, ovšem v širším kontextu ne úplně obstojí a mezi žánrové tahouny se bohužel rozhodně nezařadí.

30.3.2007 VSTUP DO DISKUSE

SERVIS

Gastronomie - Kuchař/ka 20 000 Kč Hledáme pro náš stravovací provoz, firemní jídelnu JTEKT Plzeň. Výroba - Elektromechanik 26 000 Kč Hledáme elektromechaniky do společnosti působící na mezinárodním trhu s kolejovými vozidly. Činnost je spojena s údržbou vozů metra v nejvyšší opravě, zaměřené na elektrickou část vozů. Pracovní doby 37,5 hodin týdně. Nástup možný ihned. Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 20 000 Kč Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) zedníci-zateplování. Požadované vzdělání: nižší střední. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: prac. pr. vztah: nejprve dohoda poté hlavní pracovní poměr;, Způsob kontaktu: předem telefonicky dohodnout schůzku nebo e-mailem. Pracoviště: Jiří sládeček - sídlo, Volontérská, č.p. 1348, 735 35 Horní Suchá. Informace: Jiří Sládeček, +420 602 712 597. Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 30 000 Kč Všeobecní administrativní pracovníci ÚČETNÍ - KONTROLÓR/KA. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: PP na dobu učitou s možností prodloužení., Hrubá mzda 30 000,-Kč nástupní s postupný růstem, Pracovní doba 6:00 14:30 hod. - možnost úpravy dohodou, , Náplň práce: komplexní zpracování účetnictví a kontroln činnost, Požadavky: , -dobrá znalost účetnictví, -základní znalost související danové problematiky, -zakladní znalost Nj, -Aj výhodou, -znalost práce na PC. Pracoviště: 1. písecká lesní a dřevařská, a.s., 397 01 Písek 1. Informace: E-mail: plivova@piseckalesni.cz, .

Ilustrační foto
14

Češi jsou národem chatařů. Chalupu vlastní pětina lidí

EET. Ilustrační foto.
28

Komplikace. Nevidomým hrozí kvůli EET ukončení živnosti

Překupnický server prodává naoko levné vstupenky. Ve skutečnosti okrádá

Web Viagogo se tváří jako oficiální předprodejní server. Napálil už sportovní a kulturní fanoušky po celém světě, kteří zaplatili vysoké poplatky, a stejně se na akci nedostali.

Na frontách 1. světové války padlo kolem 200 tisíc Čechů, odhaduje statistik

První světová válka, která skončila podepsáním příměří na západní frontě v neděli 11. listopadu 1918, přinesla značné oběti také mezi českými muži, kteří nejenže umírali na všech jejích frontách, ale i na obou stranách fronty. Přesný počet obětí se dá jen odhadovat, ale podle statistických dat lze odhadnout, že na bojištích "velké války" zahynulo kolem 200 tisíc Čechů.

Glosa Antonína Shuberta: Žert ministra Ťoka

Na dovolenkové pouti po Svaté zemi, jak se Izraeli po právu říká, vypouštím jakýkoliv kontakt s politikou u nás doma. Leč tentokrát tomu nepřízeň osudu chtěla, a já jsem byl přece jen zasažen informací z domova. Ministr dopravy Ťok přivezl z Japonska zprávu, že Praha bude v roce 2023 hostit Světový silniční kongres, pořádaný jakousi mezinárodní neziskovkou Světová silniční asociace (PIARC).

Zbývá den do odevzdání nominací. Adepti na šéfa Senátu zůstávají tři

Kandidáti na předsedu Senátu zůstávají den před odevzdáním nominací tři - Jaroslav Kubera (ODS), Jan Horník (STAN) a Václav Hampl (za KDU-ČSL). Adeptů na místopředsedy horní komory je šest. Vedle Kubery a Horníka to jsou dosavadní šéf Senátu Milan Štěch (ČSSD) a nynější místopředsedkyně Senátu Miluše Horská z klubu KDU-ČSL. Nováčky v užším vedení horní komory asi budou Jiří Oberfalzer (ODS) a Jiří Růžička z klubu Starostů.