V Praze máme už léta silné zázemí. Tři koncerty jsme prodali docela rychle, takže jsme přidali ještě čtvrtý do Divadla Archa, kde jsme v roce 2000 Futuretro křtili,“ připomíná zpěvák a bubeník Milan Cais. Na jevišti doplní současné členy Tata Bojs i ti tehdejší Marek Doubrava a Klára Nemravová, speciálním hostem bude kapela Hm…

„Budeme se snažit zahrát Futuretro co nejvěrněji, jak bylo nahrané, chceme, aby koncerty byly maximálně živé a pro lidi zábavné. V další části programu oprášíme i písně, které jsme doteď živě nehráli. Nebo maximálně jednou v rámci komorního koncertu v divadle v Celetné. Neopomineme ale ani Opakování, Pěšáky, Šťastnější a další ‚povinné‘ písně,“ uvádí baskytarista Mardoša.

Zdroj: Youtube

Kromě samotného repertoáru lákají hudebníci tradičně i na zajímavě řešenou scénu, jejíž zrod byl tentokrát poněkud komplikovanější. „Celou jsem ji měl vymyšlenou a rozkreslenou, ale těsně před finalizací 3D návrhů jsem zmuchlal papír a scénu od základu předělal. Uvědomil jsem si, že nás bude na pódiu hodně a že bude lepší ji zjednodušit a pohled na pódium vizuálně zcelit. Ve stavbě projekční plochy bude použitý efekt, který jsme ještě nikdy nezkusili,“ prozrazuje Cais.

Konec světa
Celé období, ve kterém Futuretro vznikalo, zaujímá v historii Tata Bojs významné postavení. A pochopitelně se k němu vážou mnohé vzpomínky. „Album sice vyšlo na jaře 2000, ale natáčet jsme ho začínali už v létě 1999. Zrovna ten den, kdy jsme šli do studia, nastalo zatmění Slunce. V té době se navíc hodně řešilo, že se s příchodem roku 2000 zblázní počítače, všechno začne kolabovat, že nastane konec světa a Nostradamovo proroctví že zase sedí s tím zatměním… Na albu jsme teda začali pracovat s předpokládaným koncem světa, který nenastal,“ vypráví Mardoša.

„Také bych v souvislosti s Futuretrem zmínil, že šlo o první album v historii naší kapely, na němž jsme experimentovali s elektronikou. Díky našemu neumětelství a nadšeneckému přístupu, který jsme měli, vzniklo možná něco unikátního, co se do nahrávky podařilo vložit. Právě tím je album roztomilé, že chvilkami jakoby ‚nešlape‘,“ usmívá se Cais.

Aby událostí kolem něj nebylo málo, u Supraphonu vychází nově reeditované Futuretro na 2LP. „Jeden vinyl bude oranžový s černým středem (FUTU) a druhý klasicky černý s oranžovým středem (RETRO). Písničky jsme museli rozdělit tak, aby se vešly na čtyři strany, a při masteringu (pro LP jej dělal Dan Václavek) jsme se pasovali s problémem, kde nechat některé samply, propojující jednotlivé písně. Zda na konci jedné strany, či na začátku druhé,“ sděluje Mardoša.

Zajímavostí je i to, že původní přebal nešlo překlopit na formát LP, protože data z něj byla v nevyhovujícím malém rozlišení. „To mě navedlo na pojetí přefotit původní CD z archivu Rádia 1 se všemi škrábanci a nedokonalostmi, s patinou času a dokonce i s katalogovým číslem napsaným fixkou, a udělat k němu novou grafiku, což je možná ještě víc futuretro, než před těmi sedmnácti lety,“ uvádí Milan Cais.

Příznivci Tata Bojs a jejich zmiňované desky jistě uvítají i limitovanou edici Futuretro náušnic a broží, která vzniká ve spolupráci se šperkařem Jaroslavem Kučerou. K mání bude pouze na koncertech Futuretro 2017 a e-shopu. „Ani nevím, jak jsem k tomuto nápadu dospěl. Možná, když jsem nad tím nápisem, který je ve vertikální poloze, seděl a díval se na něj. V tu chvíli jsem si představoval, že by se mohl vyjímat jako volně visící v uších, nebo zapíchnutý do klopy. Je to takový zajímavý a nestandardní artikl v našem krámku, snad se bude líbit,“ dodává zpěvák a bubeník.