Desku pojmenoval podle halucinogenní drogy, po jejímž nuceném požití lidé obvykle vypovídají pravdu proti své vůli. "Podávaly to zajatým vojákům všechny armády na světě. Americký voják po požití dokonce řekne i to, kde je v Pentagonu záchod," řekl Třešňák.

Novou desku Třešňákovi vydala firma Supraphon Music. Již před dvěma desítkami let stejné vydavatelství, jež bylo v komunistickém Československu monopolním hudebním vydavatelem, uvažovalo o vydání dvou skladeb někdejšího signatáře Charty 77 Třešňáka na kompilační desce písničkářského sdružení Šafrán, režim tomu však zabránil. "Celý náklad byl zkraje roku 1977 sešrotován," uvedl hudební publicista Vojtěch Lindaur.

"Považuji ho nejen za jednoho z nejoriginálnějších českých nejen folkařů, zpěváků a skladatelů, ale především spisovatelů," řekl ČTK Lindaur.

Jako "kmotra" alba si Třešňák pozval písničkáře Vladimíra Mertu. "Jeho muzika je skvělá a snímaná jako rokenrol v 60. letech, než to Rolling Stones pokazili," prohlásil o Třešňákovi Merta, který poté novou desku "pokřtil" Vltavou vrhem otevřeným oknem do nejdelší české řeky.

V květnu vyjde kniha rozhovorů, které s Třešňákem pořídil publicista Ondřej Bezr. "Je to zajímavý člověk nejen tím, co prožil, ale množstvím věcí, do kterých se pouští, v množství uměleckých oborů a množstvím talentů. Samozřejmě je věc názoru, jestli se někomu líbí jeho obrazy, knížky a fotografie. Já se přiznám, že mně se to vlastně líbí všechno, ale jako písničkář a jako spisovatel je z mého pohledu nejlepší," řekl ČTK Bezr, který právě vydal také reedici knihy rozhovorů s Vladimírem Mišíkem.

Třešňák s hudbou začínal společně s nedávným šedesátníkem Jaroslavem Hutkou na sklonku 60. let. V roce 1974 však byl zbaven možnosti oficiálně vystupovat. Jeho nekonformnost a především podpis pod Chartou 77 byly pro tehdejší režim natolik nepřijatelné, že jej násilně přinutil opustit Československo. Usadil se ve Švédsku, později žil v Německu. Počátkem 90. let se vrátil zpět do vlasti, stále však zůstal "poddaným švédského krále", jak říká.

Třešňák již před předloňskou Inventurou vydal desky Zeměměřič, Koh-i-noor a Koláž.

"Vlastně teď už nemám o kom psát," prohlásil Bezr. "Vlastu odrážejí v civilu spíš jeho obrazy, které jsou vtipné a ironické. Je to strašně zábavnej chlapík. Na Švéda tuplem," dodal.

S Třešňákem, jenž ve čtvrtek oslaví sedmapadesáté narozeniny, desku natočili bubeník Martin Rychta a kytarista Jaromír Panáček, kteří se na ní prosadili také autorsky. Jejich spoluhráči byli baskytarista kapely Pod Černý vrch Jiří Kubíček a saxofonista Jan Štolba, který byl oceněn jako laureát Ceny F. X. Šaldy za rok 2006 za soubor esejů Nedopadající džbán a soustavné kritické sledování české soudobé poezie.

Třešňák, který se prosadil rovněž jako prozaik, vydal zatím poslední knihu nazvanou Melouch rovněž před dvěma lety.