Feldmanova hudba se podle hudebních odborníků vyznačuje jemným, až tichým zvukem, harmonickou barevností a poklidnou odloučeností.

Večer v DOXu bude věnován výhradně jeho velkým orchestrálním dílům. Na programu je Feldmanova první kompozice pro velký orchestr Structures, klavírní koncert Piano and Orchestra a houslový koncert Violin and Orchestra. Podobný program Feldmanových děl byl uveden v New Yorku v roce 2012 v Lincolnově centru Janáčkovou filharmonií Ostrava.

Díky dlouholeté spolupráci Kotíka s Feldmanem budou posluchači v DOXu svědky autentické interpretace Feldmanových skladeb. Jejich spolupráce začala v roce 1971, kdy oba žili v Buffalu ve státě New York. Kotík uváděl Feldmanovu hudbu na svých koncertech v Praze už na počátku 60. let a zvláště poté, kdy v roce 1969 přesídlil do USA. V roce 1973 složil Feldman Instruments I pro Kotíkovu skupinu S.E.M. Ensemble. Kotík jako dirigent provedl a nahrál všechny Feldmanovy orchestrální skladby, mnoho z nich v rámci festivalu Ostravské dny.

Feldman (1926 až 1987) byl na počátku padesátých let součástí skupiny skladatelů, kteří tvořili tzv. Newyorskou školu. Patřili mezi ně John Cage, Morton Feldman, Earle Brown a Christian Wolff. Ve světě vizuálního umění byl Feldman spjat s Jacksonem Pollockem, Markem Rothko, Philipem Gustonem a Robertem Rauschenbergem. Feldmanovo rozsáhlé dílo zahrnuje kompozice pro velký orchestr, díla komorní, instrumentální a vokální, velká klavírní sóla i operu Neither na libreto Samuela Becketta.