„Pro dobrý výsledek filmu jsem udělal naprosté maximum. Hrábnul jsem si při tom na dno svých fyzických i psychických možností,“ zpětně hodnotí Bauer, jenž je prý schopen psát jakoukoliv hudbu, nejen tu filmovou. „Jsem rád, když se má práce někomu líbí a když mohu posloužit tak, aby to dané věci prospělo,“ dodal jedním dechem.

A jaká hudba dělá radost jemu? „Poslouchám vlastně úplně všechno, nic nediskriminuju. Jen musí být ta hudba kvalitní – sountracky, klasickou hudbu, jazz, hodně Milese Davise, poslední dobou hodně drum’n basu. Baví mě i world music, poslouchám i rapery a bítboxery – to je hodně živé. “

Z vážné hudby je jeho oblíbencem Švýcar Arthur Honneger, jeden z hlavních pilířů pařížské Šestky, jenž tvořil hlavně v meziválečném období. Na pódiu velkého sálu Městské knihovny v Praze, o nějž se podělí se zpěvačkou Alicí Bauer a její ABBlues, jej během čtvrtečního večera doprovodí Okamžitý filmový orchestr.

Během koncertu, který začíná v 19.30 hodin a jímž bude již tradičně provázet muzikolog Aleš Opekar, zazní skladby mnoha žánrů – od bluesu přes jazz, filmovou hudbu až po odbočky ke klasice.

Pro více informací navštivte adresu www.taktika-muzika.info.

Pětičlenná formace ABBlues hraje jak klasické bluesové písně, tak i jazzové a nejazzové skladby. Zpěvačka, textařka a hráčka na klávesy Alice Bauer, jež je také stálou členkou Okamžitého filmového orchestru, se žánrově nevymezuje, je schopna zazpívat jazz, blues i vokály k filmové či taneční hudbě.

Pod taktovkou Varhana se podílí jak na jeho koncertech, tak i na filmové hudbě – výsledkem jejich spolupráce je kupříkladu snímek Eliška má ráda divočinu. Spolupracuje i s Petrem Čtvrtníčkem na cyklu Ivánku, kamaráde. Díky zkušenostem s jazzem našla uplatnění také v Melody Boys, frakci souboru Melody Makers Ondřeje Havelky.