Narodil se v Karlových Varech českému otci a slovenské matce, rodina se ale brzy přestěhovala do Bratislavy, kde se v hudební škole seznámil s Jožem Rážem. Ve 14 letech s dalšími spolužáky založili kapelu Elán, ze které se časem stala asi nejslavnější slovenská skupina. Patejdl, který vystudoval skladbu na bratislavské Vysoké škole múzických umění, ale v Elánu vydržel jen do roku 1985, kdy odešel na sólovou dráhu. Nutno říci, že také velmi úspěšnou.
„Rád píši na notové texty, zvláště když píši pro někoho jiného," svěřil se Patejdl, který skládal také pro Mariku Gombitovou, Heidi Janků nebo Richarda Müllera. Vytvořil i hudbu pro filmovou trilogii Fontána pro Zuzanu nebo muzikálové melodie (později i muzikály Jack Rozparovač nebo Adam Šangala).
V roce 1996 se pak po letech vrátil do Elánu a jako klávesista a skladatel mu zůstává věrný dodnes. Právě v těchto dnech se s kapelou chystá na koncertní šňůru, kterou oslaví pětatřicet let její profesionální hudební dráhy. „Je těžké dělat pětatřicet let muziku, koncerty a stále něčím překvapovat, protože lidé chtějí dostávat pořád něco specifického. Napadlo nás, že se v rámci turné vrátíme k tomu, co nás kdysi bavilo a čím jsme disponovali, tedy k dechové sekci," říká Patejdl, který provozuje i nahrávací studio a jeho hlas jako moderátora znají také posluchači českých rozhlasových stanic.
„Vzpomínám si na to, že coby mladý jsem si říkal, že až budu mít padesát, tak to bude konec světa. Že to zabalím a budu se věnovat něčemu jinému než hudbě. A vidíte, nestalo se tak. Letos s Jožo Rážem slavíme šedesátku, což je pro mě ještě divnější – říkám si: ‚Ježišmarjá, takový starý děda.' Jenže se tak vůbec necítím! Myslím si proto, že člověk začne stárnout právě tehdy, když bilancuje, zamýšlí se nad minulostí. To se v mém případě neděje, stále žiju přítomností a budoucností. Pevně doufám, že mi to ještě několik desítek let vydrží."