Propagace města, popřípadě celého svazku obcí, jejich atrakcí, památek nebo také zajímavých míst. To je hlavním cílem turistických infocenter, která nechybí ani na Vyškovsku. Podle informací, které před časem zveřejnil Vyškovský Deník Rovnost, jsou tato zařízení turisty stále víc vyhledávaná. Jejich provoz stojí zřizovatele ročně někde desítky, většinou ovšem stovky tisíc. Jenomže návštěvníci přijíždějící do měst i vesnic Vyškovska jsou stále náročnější a peníze od zřizovatele buď zdaleka nestačí nebo centra chtějí nějakou korunu ušetřit třeba na jiné potřebné věci.
Proto provozovatelé většinou žádají o dotace. „Pro letošní rok město vyhradilo z rozpočtu zhruba jeden milion korun. V tom jsou zahrnuté peníze na propagační materiály jako letáky, mapky a podobně. Každým rokem se ovšem snažíme zapojit do dotačního programu vyhlášeného krajem. Letos jsme získali přes čtyřicet tisíc korun,“ informovala mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová.
Jím chce město Vyškov přilákat turisty také do místních částí. Dotace činí pouze část nákladů, celkem projekt vyjde na devadesát tisíc korun. „Připravujeme pohlednice místních částí, mapku s povídáním a webové prezentace o nich,“ doplnila Bednářová.
Nejen návštěvníci města, ale také místní se v nejbližší době můžou těšit na letáčky o významných osobnostech města, vyškovských pověstech nebo i kulturních zařízeních.
Zatímco vyškovské Turistické informační centrum žije hlavně z příspěvků města, lulečské naopak. „Provoz infocentra stojí zhruba padesát tisíc korun, zbytek, jako jsou například propagační letáky nebo nedávno pořízené webové kamery v obcích mikroregionu Drahanská vrchovina, platíme z dotací. Letos jsme dostali přibližně jeden a půl milionu korun,“ uvedl lulečský starosta Josef Vlach.
Stejně jako okresní město, i svazek obcí Drahanská vrchovina prezentuje prostřednictvím svých propagačních materiálů v zahraničí, a to v partnerských městech. „Máme je na Slovensku a v Polsku. Tamní obyvatelé k nám jezdí poznávat kraj,“ dodal Vlach.
Ne každé turistické informační centrum se ovšem může pochlubit tím, že si z něj někdo vzal příklad. Vyškovské ovšem ano. „Nedávno otevřelo své infocentrum polské partnerské město Jaroslaw a vzor si vzalo právě u nás. Naše se jim totiž velmi líbilo. Velmi nás to potěšilo,“ prozradila mluvčí vyškovské radnice.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditInfocentra z Vyškovska se představují i v zahraničí
Vyškovsko - Turistická informační centra z Vyškovska se snaží vycházet vstříc stále náročnějším požadavkům turistů.
Lulečské Turistické informační centrum.
|
Foto: Archiv Obecního úřadu Luleč