Posledních pět let je jeho vedoucím Stanislav Antoš. Kromě chodu Městského informačního centra je náplní jeho práce také funkce redaktora Domažlického zpravodaje. Obojí se neobejde bez dobrých znalostí města…

Kdy infocentrum zažívá největší nápor návštěvníků? A dokážete odhadnout denní rekord?
Pochopitelně, že je to přes letní sezonu. Rekord jistě padl o Chodských slavnostech, ale počet lidí si netroufám odhadnout. Jistě to bylo víc oproti zaznamenané největší návštěvnosti v sobotu 8. srpna, kdy za jednu jedinou hodinu přišlo dvaašedesát lidí. Nejnáročnější ale bývá asi „mumraj“, který vytvoří děti ze školních výletů.

Jakých informací se turisté nejčastěji dožadují?
V sezoně je zajímají nejrůznější turistické cíle. Například Muzeum Chodska, Babylon, Újezd, Čerchov a tak dále. Celoročně to pak jsou dotazy, které by laik nečekal, ale jsou opravdu velmi časté - kde se prodávají kamna, uhlí, kde je která malá pojišťovna či stavební spořitelna. Je ale třeba říci, že zajišťujeme i prodeje vstupenek na kulturní pořady Městského kulturního střediska i kina Čakan, což k nám také přivádí hodně návštěvníků.

Vzpomenete si na nějakou kuriozní žádost a jak jste ji řešili?
Snad je to nedávný dotaz, kdy se nás návštěvnice přišla zeptat, kde je v Domažlicích věž. Tak tu jsme ji ukázali. Stejně tak jsme zbloudilému Nizozemci vyznačili v mapě, ve kterém městě se nachází.

Ubylo letos v souvislosti s krizí návštěvníků infocentra nebo ne?
Neubylo. Zájem je minimálně stejný, ne-li větší. Domažlice jsou totiž cílem především krátkodobých dovolených či výletů, které jsou každému stále dostupné.

Převažují turisté z Čech nebo z ciziny? Z jaké největší dálky turisté do Domažlic jezdí?
Nejvíce turistů k nám jezdí pochopitelně z České republiky. Za nimi následují Němci, Nizozemci a pak menší počty Slováků, Francouzů, Britů atd. Nejdelší cestu k nám občas váží Američané, Islanďané nebo výjimečně Japonci.

Co všechno návštěvníkům „chodské metropole“ nabízíte?
Nejžádanějším zbožím jsou informace, plán města a prospekty, kterých máme zdarma i ve srovnání s jinými informačními centry širokou nabídku. Kromě toho zajišťujeme již zmiňovaný prodej vstupenek, map, pohledů, drobných dárkových předmětů, kopírování, vývěskovou inzerci. Podílíme se na tvorbě celé řady prospektů a článků z cestovního ruchu dodáváním podkladů a fotografií doslova po celé republice. Informace zveřejňujeme na celé řadě turistických portálů, zajišťujeme kulturně - informační servis atd. Účastníme se i školení průvodcovské služby, či přípravou zázemí pro výstavu ITEP Plzeň a Regiontour Brno.

Zaznamenali jste na veletrzích cestovního ruchu nějaké nové trendy, co se týče služeb infocenter, které chcete do budoucna zavést?
Trendem je oddělit část ryze informačního centra od prodejny suvenýrů a jiného zboží. Samozřejmostí už je všude přístup na internet. Obojí v našich stísněných prostorách není možné zavést. Očekáváme, že v souvislosti s celkovou rekonstrukcí objektu Městského kulturního střediska se prostory rozšíří a my je efektivně využijeme. Přes tyto obtíže si dovolím tvrdit, že pořád zůstává nejdůležitějším zkušený personál se všeobecným rozhledem a s dobrou jazykovou vybaveností, který je schopen návštěvníkům poradit.