Měla by poskytovat turistům, výletníkům, návštěvníkům komplex informací o turisticky zajímavých místech regionu, nabízet dostatek propagačních a informačních materiálů, měla by umět poradit s ubytováním, stravováním. Právě v těchto dnech by měli mít pracovníci infocenter nejvíc práce.

„Vinou počasí je letošní rok slabší. Počet návštěvníků se o prázdninách sice zvýšil, ale fronty nám tady nestojí,“ uvedla pracovnice Turistického informačního centra Stříbro Martina Weschtová. Zájem je prý o historické zajímavosti, hornický skanzen, cyklostezky. „Nejvíc turistů je z Česka Německa, ale i jiných zemí. Zrovna dneska jsme tu měli skupinu Rusů, kupovali si mapu kempů v České republice.

Na počasí si posteskla i pracovnice Infoparku Černošín Vlasta Andršová. „Když je hezky, okamžitě se to projeví na zvýšeném počtu návštěvníků. Zájem je především o cyklostezky, jejich mapy tady máme k dispozici. Většinou k nám chodí Češi, cizinců bylo jen pár.“

„Letošní návštěvnost lze označit jako průměrnou. Počáteční zájem vinou počasí poklesl,“ přidala se Gwendolyn Hubka z Infocentra Konstantinovy Lázně. „Našimi návštěvníky jsou především lázeňští hosté, kteří hledají zajímavé cíle svých vycházek. Ale přicházejí samozřejmě i turisté. Ptají na historická místa v okolí, například na zříceniny Gutštejnu či Krasíkova. Dost dotazů je na cyklostezky a v kurzu jsou turistické známky. Ti si turisté doma schovávají jako zajímavý suvenýr z míst, která navštívili.“ Také v Konstantinových Lázních mají nejvíce klientů z České republiky, následují Němci a Holanďané. Infocentrum ale vyhledali i návštěvníci z Kanady, Francie či Ruska.

Zřejmě nejstarším a tedy i nejzkušenějším je Regionální informační centrum Tachov. „Nemáme tu, tak jako ve velkých městech, moderní zařízení s počítadlem návštěvnosti, takže jen odhadujeme. Mohu ale říci, že jsme s turistickou sezónou spokojeni,“ řekl Pavel Voltr. Přesnou evidenci vede centrum o počtu lidí, kteří jdou na prohlídku města nebo jízdárny. Ta se stává v poslední době turistickým šlágrem. Vloni ji navštívilo Přes dva a půl tisíce lidí, letos to bude víc. „Jen teď jsme měli za sobotu a neděli v jízdárně téměř pět set lidí. Moc nás potěšilo, že šlo většinou o obyvatele Tachova, a že se tímto historickým skvostech chlubili svým rodinným návštěvám."

„Rádi si s návštěvníky posedíme a popovídáme. Jsme schopni jim dát kromě jiného i tipy na kvalitní ubytování, na gastronomické i jiné služby. Existuje zpětná vazba, kdy nám turisté přijdou říct, jak našich rad využili a jak byli spokojeni. Těší nás to, i když odezva na náš tip není stoprocentně pozitivní. Této informace pak můžeme využít pro další zájemce,“ řekl Voltr a dodal: Jsme rádi, když se k nám zákazníci rádi vracejí. Tachovské infocentrum vyhledávají nejvíc Němci, ale i turisté z jiných zemí. „V posledních letech jsou to hojně také skupiny Holanďanů, kteří na Tachovsku kempují. Jsou veselí, příjemní a vděční za každý náš tip. Preferují poznávací výlety a cyklostezky,“ uvedl Voltr.