„Při srovnání letošního roku s minulým, od ledna do července, klesly tržby znatelně dolů, téměř o šestnáct tisíc korun. Lidé přijdou, ale mnohem méně nakupují, což je jistě všeobecný jev. Dalo by se však říci, že letošní srpen bude značně lepší než loňský,“ poznamenala tisková mluvčí Městského úřadu Beroun Jitka Soukupová.

Podle návštěvnosti v informačním centru je zřejmé, že i zahraničních turistů pomalu ubývá.

Turisté vyžadují hlavně informace o ubytování a spojích a v informačním centru jim je poskytnut kompletní seznam aktuálního ubytování v Berouně a nejbližšího okolí i s cenami a veškerými kontakty.

Zajímají je také otvírací doby historických památek, obchodů, sportovních zařízení i různých služeb. Centrum jim poskytuje přehled kulturních akcí na Berounsku a zároveň na ně prodává vstupenky. Návštěvníci se ptají i na dostupné zajímavosti v okolí. Zaměstnanci za přepážkou se snaží najít odpověď na každou otázku týkající se cestovního ruchu.

Ze sortimentu, který se prodává, jsou stále požadované turistické mapy i cyklomapy. Jako hit jsou vyhledávané turistické dřevěné známky a nově i nalepovací turistické vizitky. K dostání tu mají pohledy, knihy, suvenýry, velký výběr letáků a prospektů na různé akce.

„Pro zajímavost, stále přibývá sběratelů všeho možného, včetně turistických razítek, turistických známek nebo karet. Podle odhadu, každý třetí turista sbírá něco, co by mu připomnělo navštívenou lokalitu,“ dodala Soukupová.