Necelou miliardu korun na stavbu, která potrvá do konce roku 2015, do Českých Budějovic symbolicky přivezl hejtmanovi Jiřímu Zimolovi ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák. Ten řekl, že trať má velký potenciál, a tak je na ní třeba zvýšit cestujícím komfort.

Poradce jihočeského hejtmana pro oblast dopravy Ivan Študlar upřesnil, že nový úsek koridoru sice přinese úsporu v cestování jen pár minut. Nicméně až bude koridor mezi Prahou a Budějovicemi hotový celý a České dráhy na něj nasadí soupravy, které budou moci jet rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, nebude cesta z jihu Čech do hlavního města trvat déle než hodinu a půl. V současnosti jsou to přitom u většiny spojů dvě hodiny a 35 minut.

Úspora času ale není jedinou výhodou nového koridoru. V rámci stavby úseku mezi Veselím a Soběslaví je v plánu i rekonstrukce stanice Veselí nad Lužnicí. „Cestující se dočkají nových nástupišť, bezbariérového přístupu k vlakům například pomocí výtahů nebo nového informačního systému," vyjmenoval Ivan Študlar.

Modernizace železničního koridoru z Českých Budějovic do Prahy začala v roce 2005, skončit má v roce 2016.