I když se řidičům zdálo, že semafor není v pořádku, o závadu se nejedná. Starostka Martina Pospíšilová uvedla, že bude jednat o možnosti prodloužit interval. „Firma by měla znovu přijet nastavit signalizaci v souladu s přechodem z letního na zimní čas. Provedou tedy další měření," dodala starostka.

Brzdná dráha:Chodci i řidiči by měli mít na paměti, že jedoucí vozidlo nezastaví na místě. Brzdná dráha vozidla jedoucího rychlostí 50 km/h je za ideálních podmínek a na suché vozovce zhruba 12 metrů. Za mokra se brzdná dráha prodloužuje a při stejné rychlosti už činí 16 metrů. A pokud leží na vozovce sníh, přesahuje brzdná dráha 65 metrů.


S podobným problémem se podle zastupitele Volar Martina Jandy potýká i město Prachatice u semaforu na výpadovce na Volary. „Podle mých zjištění je tam situace obdobná. I když to asi není nejlepší, jedná se o standardní nastavení, kdy po sekundě skočí po zelené oranžová a po dalších čtyřech sekundách červená. Pokud by to šlo přenastavit, bylo by to lepší. Ale jinak s tím nic nenaděláme," řekl Martin Janda.


Dopravní inženýr územního odboru Policie ČR v Prachaticích Václav Kalous upozornil, že co se týká délky intervalu, vzhledem k bezpečnosti a plynulosti provozu na komunikaci první třídy může být rozdíl mezi možným a chtěným. Navíc, byť je přechod pro chodce vybaven i světelnou signalizací, nesmí chodci na přechod vstoupit hned po stlačení ovládacího tlačítka, ale až když jim svítí zelená. Přejití přes přechod by si rovněž neměli vynucovat na řidičích za každou cenu. „Když se bude blížit například vozidlo záchranky nebo hasičů, není možné si vynutit vstup do vozovky a ohrozit tím sebe i řidiče. Vždy by mělo platit pravidlo očního kontaktu a nezbytné opatrnosti," radí policista.